Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Εκσυγχρονίζεται ο ελληνικός στόλος


Με πλήρως αναβαθμισμένες τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες παραδόθηκαν χθες, στη διάρκεια σεμνής τελετής στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δύο πυραυλάκατοι του στόλου μας, οι «Υποπλοίαρχος Μυκόνιος» και «Πλωτάρχης Μπλέσσας», στο πλαίσιο υλοποίησης του σχετικού προγράμματος εκσυγχρονισμού τους, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο εκσυγχρονισμός των σκαφών αφορά τα οπλικά τους συστήματα, τα συστήματα επικοινωνιών και γενικότερα τη βελτίωση της μαχητικής τους ικανότητας, ενώ υποκατασκευαστές στο πρόγραμμα για μεν τα οπλικά συστήματα είναι η Thales, ενώ για τα τηλεπικοινωνιακά.η Intracom.

Μιλώντας στην τελετή ο πρόεδρος των ναυπηγείων Νίκος Ταβουλάρης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τα ναυπηγεία της χώρας είναι πλέον σε θέση να ναυπηγούν και να συντηρούν όλα τα πλοία του Π.Ν. «Έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται, ως κεφάλαιο γνώσης και σύμβουλοι για τη διοίκηση, και όχι σαν ξένοι και αντίπαλοί της, όπως νομίζουν μερικοί ανεγκέφαλοι. Δεν είναι αδιάφορη για τη χώρα η ύπαρξή τους, ούτε το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, ούτε οι συνθήκες λειτουργίας τους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στην τελετή παρέστησαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης (και Ελευσινιώτης στην καταγωγή) Θόδωρος Πάγκαλος, ο αρχηγός Στόλου αντιναύαρχος Γιάννης Καραΐσκος, τοπικές αρχές κ.λπ. Τα δύο σκάφη είναι το δεύτερο και τρίτο στη σειρά, από τα τέσσερα συνολικά του ίδιου τύπου («Cobadantte III»), τον εκσυγχρονισμό των οποίων έχουν αναλάβει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Επίσης, χθες παραδόθηκε στους πλοιοκτήτες του το επιβατηγό οχηματαγωγό «La Restinga», που ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, και, όπως και το αδελφό του πλοίο «La Caranta», που παραδίδεται στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα δρομολογηθούν στη Βενεζουέλα.

Γενικότερα, στο θέμα του μέλλοντος της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα και ειδικότερα στο μέλλον των «Ελληνικών Ναυπηγείων» του Σκαραμαγκά αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, ο οποίος διαβεβαίωσε εκ νέου ότι αφενός δεν πρόκειται να απολυθεί κόσμος από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αφετέρου ότι αυτά δεν πρόκειται να κρατικοποιηθούν, καθώς και ότι το Π.Ν. με τα εξοπλιστικά του προγράμματα μπορεί να εξασφαλίσει το μέλλον στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία για αρκετά χρόνια ακόμα, αλλά αυτά δεν αποτελούν μονόδρομο, καθώς πρέπει να δραστηριοποιηθούν και προς τον ιδιωτικό τομέα.

Παράδοση δύο αναβαθμισμένων πυραυλακάτων από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας Τμήμα ειδήσεων defencenet

Με την παρουσία του Αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου, του Αρχηγού του Στόλου Αντιναυάρχου Ι. Καραϊσκου, του Νομάρχη Δυτικής Αττικής Αριστείδη Αρκουδάρη , του Προέδρου της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλου, Βουλευτών, Πρέσβεων, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παρέδωσαν στο Πολεμικό Ναυτικό τις Πυραυλακάτους «Υποπλοίαρχος ΜΥΚΟΝΙΟΣ» και «Πλωτάρχης ΜΠΛΕΣΣΑΣ» μετά την ολοκλήρωση των εργασιών Εκσυγχρονισμού. Επίσης παραδόθηκε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, το επιβατηγό οχηματαγωγό La Restinga.

Οι δύο πυραυλάκατοι, είναι το δεύτερο και τρίτο σκάφος, από τα τέσσερα συνολικά της ίδιας κατηγορίας, τον εκσυγχρονισμό των οποίων ανέλαβαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου. Οι εργασίες που ολοκληρώθηκαν, αφορούν την αναβάθμιση των οπλικών τους συστημάτων, των συστημάτων επικοινωνιών και γενικότερα τη βελτίωση της μαχητικής τους ικανότητας. Υποκατασκευαστές στο πρόγραμμα είναι η Thales για τα οπλικά συστήματα και η Intracom για τα τηλεπικοινωνιακά.

Επίσης σήμερα, παραδόθηκε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία SAMOS SHIPPING το επιβατηγό οχηματαγωγό La Restinga, το οποίο ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Το La Restinga, όπως και το αδελφό του La Caranta το οποίο παραδίδεται μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα δρομολογηθούν στη Βενεζουέλα.
Ο Πρόεδρος των Ναυπηγείων Νίκος Ταβουλάρης, μιλώντας στην τελετή παράδοσης των πλοίων, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τα ναυπηγεία της Χώρας είναι πλέον σε θέση να ναυπηγούν και να συντηρούν όλα τα πλοία του Π.Ν. Ετσι, πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κεφάλαιο γνώσης και σύμβουλοι για τη Διοίκηση και όχι σαν ξένοι και αντίπαλοι της όπως νομίζουν μερικοί ανεγκέφαλοι. Δεν είναι αδιάφορη για τη Χώρα η ύπαρξη τους, ούτε το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, ούτε οι συνθήκες λειτουργίας τους, τόνισε ο ίδιος.

Ο Ν. Ταβουλάρης μιλώντας για τη συνεργασία των Ναυπηγείων Ελευσίνας με τη γαλλική DCNS, για την κατασκευή των Φρεγατών FREMM, είπε ότι «αυτή ουδέποτε διεκόπη παρά τις παράτυπες και ανεξήγητες παρεμβάσεις κύκλων του Υπουργείου Αμυνας την Ανοιξη του 2009». Τόνισε δε ότι μέσω του προγράμματος θα ωφεληθεί και το έτερο ναυπηγείο του ομίλου το Νεώριο Σύρου.
Τέλος ο Ν. Ταβουλάρης ανακοίνωσε την υπογραφή προσυμφώνου μεταξύ του Νεωρίου και εταιρίας σκανδιναβικών συμφερόντων, για την ναυπήγηση 2+3 Μεγαγιώτ αξίας 80 εκατομμυρίων ευρώ το κάθε ένα. Ωστόσο, όπως τόνισε, προϋπόθεση για την ανάληψη του έργου, είναι το ότι θα ισχύσει και στην Χώρα μας το σύστημα εγγυήσεων που ισχύει και στις άλλες χώρες της ΕΕ, για τις ναυπηγήσεις νέων πλοίων.

Απογευματινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης