ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Με τον κο Εμμανουήλ θα υποχρεωθεί να διαπραγματευθεί η κυβέρνηση την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εφόσον ολοκληρωθεί η πώληση της εταιρείας σε αυτόν από τους Γερμανούς της ΤhyssenΚrupp.Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη δημιουργεί προβληματισμούς, καθώς όπως σημειώνουν κυβερνητικοί κύκλοι η γερμανική πλευρά έχει και αυτή υποχρεώσεις απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο. Επίσης φημολογείται ότι ο κ. Εμμανουήλ μπορεί να αποτελεί μεσολαβητή άλλων επιχειρηματικών συμφερόντων που ενδιαφέρονται για τα Ναυπηγεία.
Ισως έτσι εξηγείται ότι «πάγωσαν» επί του παρόντος οι συζητήσεις για την τύχη των Ναυπηγείων και των 1.800
εργαζομένων σε αυτά με τον κ. Ν. Ταβουλάρη, τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Ελευσίνας και του Νεωρίου Σύρου Ηιστορία επαναλαμβάνεται μόνον ως φάρσα, έλεγε ο Καρλ Μαρξ, και στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κινδυνεύει να δικαιωθεί πανηγυρικά. Οι γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων, οι άνθρωποι της ΤhyssenΚrupp, υπέγραψαν Μνημόνιο Συμφωνίας (Μemorandum of Understanding, ΜoU) με τον κ. Σ. Εμμανουήλ, παλαιό γνώριμο της μονάδος, αντί συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ.
Σύμφωνα με το μνημόνιο, η εταιρεία του Ναυπηγείου, η Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΣ), θα αναλάβει όλες τις τεχνικές συμβατικές υποχρεώσεις των Γερμανών για τα υποβρύχια. Πλέον το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει να διαπραγματευτεί με την εταιρεία «Ε. Ν. Σκαραμαγκά», δηλαδή τον κ. Εμμανουήλ, εφόσον ευοδωθεί το προξενιό, και όχι απευθείας με τους γερμανούς κατασκευαστές, οι οποίοι απεκδύονται κάθε ευθύνης για τις εγγυήσεις των υποβρυχίων.
Η εταιρεία του Σκαραμαγκά, η ΕΝΣ, πάντοτε σύμφωνα με το Μνημόνιο, θα δανειστεί 200 εκατομμύρια ευρώ για να πληρώσει τα 180 εκατομμύρια στους Γερμανούς που τα ζητούσαν από το Ελληνικό Δημόσιο ως υπόλοιπο για την αποπεράτωση των υποβρυχίων και τα οποία το υπουργείο Εθνικής Αμυνας μέχρι σήμερα δεν αναγνώριζε. Με τον τρόπο αυτόν, τα ήδη πολύ άσχημα οικονομικά αποτελέσματα του Ναυπηγείου κινδυνεύουν να γίνουν ακόμη χειρότερα. Συμβαλλόμενη με τους Γερμανούς είναι μια ΕΠΕ, η VΕRDΙL, που εδρεύει στην οδό Καρνεάδου, συμφερόντων του κ. Εμμανουήλ.
Ο κ. Εμμανουήλ είχε εμφανιστεί ως μάνατζερ-σωτήρας το 1999 ύστερα από διαγωνισμό, παρέμεινε στη θέση του κατόπιν απαίτησης του προέδρου του συνδικαλιστικού σωματείου «Τρίαινα» κ. Μ. Κοντάκη μετά το 2002 όταν η μονάδα αγοράστηκε από Γερμανούς της ΗDW (η οποία εξαγοράστηκε αργότερα από την ΤhyssenΚrupp), αλλά απομακρύνθηκε έναν χρόνο αργότερα, το 2003, όταν μια καταιγίδα στον Σκαραμαγκά αποκάλυψε σκάνδαλο με αδήλωτο σκάφος που επισκεύαζε εκεί.
Ο κ. Εμμανουήλ είχε επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και το 1998 πτώχευσε, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στη γενέτειρα.
Το 2002 η γερμανική ΗDW εξαγόρασε το Ναυπηγείο και το διατήρησε στη θέση του. Τη διατήρησή του απαίτησε ο τότε πρόεδρος του συνδικαλιστικού σωματείου «Τρίαινα» κ. Μ. Κοντάκης, στενός του φίλος, που τον στήριζε ανεπιφύλακτα.
Το 2003 όμως οι Γερμανοί τον απομάκρυναν νύκτωρ, με αφορμή ένα καπρίτσιο της φύσης: ξέσπασε καταιγίδα στον Σκαραμαγκά και προκάλεσε ζημιές σε πολλά σκάφη που ήταν αραγμένα για επισκευές. Τις μεγαλύτερες ζημιές (σχεδόν βούλιαξε) υπέστη τουριστικό σκάφος του οποίου η παρουσία δεν είχε δηλωθεί πουθενά και επισκευαζόταν σχεδόν λάθρα στο Ναυπηγείο. Οπως απεδείχθη ανήκε στον κ. Σ. Εμμανουήλ που το ήθελε για κρουαζιέρες στην Καραϊβική, κάτι που οι Γερμανοί δεν του συγχώρησαν και τον απέλυσαν. Ηρθε όμως το πλήρωμα του χρόνου και τώρα τους διαδέχεται στη διοίκηση του Ναυπηγείου.
Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου