Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Πρώτη επιχειρησιακή δοκιμή Link 16 με F-16C Block 52+ Adv. και ΑΣΕΠΕ ERIEYE



Μια ιστορική ημέρα είναι η σημερινή για την Πολεμική Αεροπορία και τις επιχειρησιακές δυνατότητες της. Μία ημέρα που καθυστέρησε πολλά χρόνια. Μία επιχειρησιακή διάσταση που απουσίαζε αδικαιολόγητα: Η χρήση του Link 16 μεταξύ των αεροσκαφών της! Σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr, πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμή συνεργασίας των νεοπαραληφθέντων αεροσκαφών F-16C Block 52+ Adv. της 335Μ με ένα ΑΣΕΠΕ EMB-145H Erieye της ΠΑ με το Link-16.

Η είδηση είναι εξαιρετικά σημαντική, αφού είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται κοινή επιχειρησιακή δράση δύο βασικών συστημάτων της Π.Α. με το Link 16, το πλέον εξελιγμένο δυτικό σύστημα μεταφοράς δεδομένων, τόσο σε ότι αφορά, τον όγκο και την ταχύτητα μεταφοράς των δεδομένων, όσο και την αντοχή του σε αντίμετρα.

Τόσο το ΑΣΕΠΕ Erieye όσο και τα F-16 Adv. διαθέτουν πλήρη υποδομή του συστήματος βάση των νατοικών πρωτοκόλλων και τα F-16 διαθέτουν το τερματικό MIDS-LVT (MIDS Low Volume Terminal) ενσωματωμένο. Η πτήση κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκε η επιχειρησιακή δοκιμή κράτησε 60 λεπτά. Στη φωτό διακρίνεται σήμερα το ΑΣΕΠΕ ΕΜΡ-145Η Εrieye στην 335Μ.

Κανένα άλλο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν διαθέτει ικανότητα επικοινωνίας με Link 16, αφού τα προηγούμενα F-16 δεν το διαθέτουν, ούτε και τα Mirage 2000/-5
Και αυτή τη φορά τα F-16 Adv. ακολούθησαν το ίδιο δρομολόγιο μέχρι τις Αζόρες και από εκεί με εναέριους ανεφοδιασμούς για να προσγειωθούν στην 116ΠΜ

Μία δεύτερη είδηση που αφορά και πάλι της 335Μ (είναι και η μοναδική μονάδα σε ολόκληρες τις Ένοπλες Δυνάμεις που «βγάζει» ειδήσεις, αφού είναι η μοναδική που εφοδιάζεται με νέο υλικό προϊόν παραγγελίας μετά το 2003) είναι η άφιξη σήμερα (30/10) ακόμη τεσσάρων αεροσκαφών F-16 Adv.

Έτσι ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών που έχουν παραδοθεί στη δύναμη της 335Μ ανέρχεται στα 21 αεροσκάφη. Από αυτά 6 είναι διθέσια και 15 μονοθέσια. Ακόμη αναμένονται για παραλαβή τέσσερα διθέσια και 5 μονοθέσια για την συμπλήρωση των 30 αεροσκαφών της παραγγελίας και όλα θα επιχειρούν αρχικά με την 335Μ της 116 ΠΜ. Και λέμε αρχικά γιατί αργότερα θα εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας ακόμη μιας μοίρας η οποία θα παραλάβει περίπου τα μισά από τα 30 αεροσκάφη που θα διαθέτει η 335Μ. Υποψήφιες είναι η 334Μ ή η 342Μ, που προς το παρών είναι απενεργοποιημένες.

Defencnet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης