Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

Ωρολογιακή βόμβα


Το πλοίο Σαλαμίς λόγω μη συντήρησης


Απο θαύμα δεν υπήρξαν θύματα τη Δευτέρα όταν έπαθε εμπλοκή ένα πυροβόλο και προκλήθηκε έκρηξη σε βλήμα

ΣΑΠΙΟΚΑΡΑΒΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα οι ναύτες της Εθνικής Φρουράς

Ωρολογιακή βόμβα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα δύο παλαιά πολεμικά πλοία στη Ναυτική Βάση Ευάγγελος Φλωράκης στο Μαρί, εξαιτίας ελλείψεων βασικών εφοδίων και συντήρησής τους στο βαθμό που απαιτείται. Το ατύχημα που συνέβη το πρωί της Δευτέρας στα ανοικτά του χωριού Μαρί ήταν απλώς προειδοποίηση, σύμφωνα με άτομα που είναι καλοί γνώστες χειρισμού του συγκεκριμένου οπλισμού. Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα όταν ένα από τα πυροβόλα όπλα υπέστη εμπλοκή, από βλήμα που σφηνώθηκε στην κάννη και υπέστη αφλογιστία. Οι ναύτες εκτελούσαν βολή κατόπιν οδηγιών της διοίκησης ναυτικού. Οι οδηγίες που είχαν οι ναύτες ήταν να ρίχνουν και τα δύο πυροβόλα όπλα ταυτόχρονα κατά την άσκηση. Το ένα όμως από αυτά παρουσίασε πρόβλημα. Στην προσπάθεια αποκατάστασης της εμπλοκής το βλήμα εξερράγη τραυματίζοντας ένα ναύτη, έναν αξιωματικό και έναν υπαξιωματικό, ευτυχώς ελαφρά. Σύμφωνα με μαρτυρίες αλλά και παράπονα που έφθασαν στην εφημερίδα «Σημερινή», είκοσι άτομα που αποτελούν το πλήρωμα του περιπολικού πλοίου Σαλαμίς, στο οποίο έγινε το ατύχημα, διατρέχουν καθημερινά κίνδυνο, καθώς το εν λόγω παλαιό πλοίο στερείται ουσιώδους συντήρησης.

Σάπιο το ξύλινο σκαρί
Στην προσπάθειά μας να διασταυρώσουμε τα παράπονα, εξασφαλίσαμε σημαντικές πληροφορίες τόσο για το πλοίο Κερύνεια που είναι ακινητοποιημένο όσο και για το Σαλαμίς, που χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε ασκήσεις, ακόμη και σε αποστολές διάσωσης, με κίνδυνο πάντοτε για την ασφάλεια των επιβαινόντων ναυτικών. Εμφανείς είναι οι φθορές του χρόνου στο ξύλινο πλοίο Σαλαμίς, το σκαρί του οποίου υπέστη προχωρημένη διάβρωση και τα επιφανειακά μπογιατίσματα δεν διασφαλίζουν την ακεραιότητα του πληρώματος σε περίπτωση ατυχήματος.

Προβληματικές οι μηχανές
Παράπονα διατυπώνονται και για τις προβληματικές μηχανές, οι οποίες κατά την εκκίνηση βγάζουν μαύρα καυσαέρια, γεγονός που καταδεικνύει ότι χρειάζονται βαθιά συντήρηση. Το πυροβόλο όπλο στο οποίο έγινε η εμπλοκή χρονολογείται απο την περιόδο του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Δύο τέτοια κοσμούν την είσοδο του ΓΕΕΦ, ως ενθύμιο της τότε εποχής. Την ίδια ώρα τα στελέχη και οι ναύτες του πολεμικού ναυτικού καλούνται να εκπαιδεύονται και να διεξάγουν ασκήσεις στα ανοικτά, με τον ίδιο πεπαλαιωμένο οπλισμό. Επιπρόσθετα, τα πυρομαχικά που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν στην προγραμματισμένη άσκηση της Δευτέρας χρονολογούνται απο τη δεκαετία του '80. Όπως πληροφορηθήκαμε, είχαν σταλεί στο ΓΕΕΦ για επιθεώρηση, για να επιστραφούν στη ναυτική Βάση παλαιότερα πολεμοφόδια, προκειμένου να καταναλωθούν.

Ακατάλληλη σωστική λέμβος
Την υφιστάμενη κατάσταση του πλοίου Σαλαμίς έρχεται να συμπληρώσει και η ανυπαρξία ασφαλών σωστικών μέσων. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της «Σ», η μοναδική φουσκωτή λέμβος που διαθέτει το πλοίο κρίνεται φθαρμένη από την υπερβολική χρήση και ακατάλληλη για να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, καθώς η κατάστασή της δεν παρέχει πλήρη ασφάλεια. Παρά ταύτα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μέχρι την ολοκληρωτική καταστροφή της.

Υπερσύγχρονα κι αχρησιμοποίητα
Εύλογα ερωτήματα προκύπτουν για το γεγονός ότι η Εθνική Φρουρά έχει αποκτήσει δύο ολοκαίνουρια και υπερσύγχρονα ιταλικά πολεμικά πλοία, καμάρι του πολεμικού ναυτικού, όπως έχουν χαρακτηριστεί και τα οποία αφενός βρίσκονται αγκυροβολημένα στη Ναυτική Βάση Ευάγγελος Φλωράκης, αφετέρου δεν χρησιμοποιούνται συχνά ούτε σε ασκήσεις ούτε σε αποστολές, για λόγους εξοικονόμησης κυρίως καυσίμων. Μετά και το τραγικό δυστύχημα του ACMAT της Εθνικής Φρουράς, γονείς αλλά και ναυτικοί εκφράζουν ανησυχία για τους κινδύνους που διατρέχουν, καθότι δεν τους παρέχονται όλα τα μέτρα ασφαλείας. Γονείς και ναυτικοί ζητούν διαβεβαιώσεις από το ΓΕΕΦ ότι στο μέλλον θα τύχουν καλύτερης συντήρησης και προσοχής, όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν εκπαιδευτές αλλά και εκπαιδευόμενοι στο πολεμικό ναυτικό.

Σημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης