-Το Σχέδιο της κυβέρνησης για τον Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια-
Του Λουκά Δημάκα
Ανάσα ζωής με πέντε υποβρύχια- όχι όμως το «Παπανικολής», που δεν παραλαμβάνεται- προβλέπει για τον Σκαραμαγκά το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί η νέα ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και πήρε το πράσινο φως στο πλαίσιο διυπουργικής σύσκεψης.
Ωστόσο τα προγράμματα των υποβρυχίων, που έχουν αναλάβει τα γερμανικής ιδιοκτησίας Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, αφορούν μόνο μία πτυχή του ζητήματος που έχει ανακύψει μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης των Γερμανών να βάλουν λουκέτο στην επιχείρηση μετά τον Οκτώβριο.
Η νέα κυβέρνηση, που κληρονόμησε την καυτή πατάτα έπειτα από διετή αναβλητικότητα
της προηγούμενης, επιδιώκει να υπάρξει λύση μακράς πνοής ως προς τη συνέχιση της λειτουργίας του Σκαραμαγκά με εξασφάλιση τόσο της ναυπηγικής επιχείρησης όσο και των θέσεων εργασίας. Γι΄ αυτό και η σύσκεψη έγινε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλου, τη συμμετοχή του υπουργού Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη, του διευθυντή του γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Ν. Αθανασάκη και βεβαίως των συναρμόδιων υπουργών Γ. Παπακωνσταντίνου (Οικονομικών), Λούκας Κατσέλη (Οικονομίας), Ευάγγ. Βενιζέλου (Άμυνας) καθώς και του αν. υπουργού Άμυνας κ. Π. Μπεγλίτη.
Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Ε. Βενιζέλος, το Πολεμικό Ναυτικό θα παραλάβει- μετά τις αναγκαίες αλλαγές και τις προβλεπόμενες δοκιμές- τα τρία υποβρύχια τύπου 214 που έχει αναλάβει να ναυπηγήσει ο Σκαραμαγκάς, ενώ το πρώτο του τύπου («Παπανικολής») που «κτίσθηκε» στο Κίελο δεν παραλαμβάνεται. Επίσης από την άλλη σύμβαση που αφορά τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 υιοθετείται παλαιότερη πρόταση των Γερμανών να συνεχιστεί με τα ίδια χρήματα, αντί όμως εκσυγχρονισμού δύο παλαιών να ναυπηγηθούν στο Σκαραμαγκά 2 νέα τύπου 209 αλλά με το αναβαθμισμένο σύστημα που τους δίνει δυνατότητα παραμονής κάτω από το νερό έως 15 ημέρες, όπως του τύπου 214. Το 3ο που έχει ήδη εκσυγχρονιστεί παραμένει ως έχει.
Το υπουργείο Άμυνας εκτιμά ότι με την αφαίρεση του κόστους του «Παπανικολή» (που δεν παραλαμβάνεται λόγω των προβλημάτων που είχε και της καθυστέρησης που προέκυψε) το οικονομικό σκέλος μπορεί να τακτοποιηθεί, αφού δεν έχουν ξεπεραστεί τα όρια. Η ολοκλήρωση αυτών των προγραμμάτων εκτιμάται ότι θα δώσει αρκετή εργασία στον Σκαραμαγκά και με τις πληρωμές θα εξασφαλίζονται και οι θέσεις εργασίας. Όλα αυτά βεβαίως τελούν υπό την αίρεση να συμφωνηθούν με τη γερμανική ιδιοκτησία. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοινώθηκε από το υπ. Άμυνας, ο κ. Ε. Βενιζέλος θα κάνει τις απαραίτητες επαφές και διαβουλεύσεις, ώστε να διαμορφωθεί μια λύση για τα υποβρύχια το ταχύτερο δυνατό. Άλλωστε επισήμως η κυβέρνηση δεν έχει ενημερωθεί ακόμη για την αναγγελθείσα καταγγελία της σύμβασης ενώ μέχρι το καλοκαίρι υπήρχε διάθεση επίλυσης των θεμάτων από τη γερμανική πλευρά.
Μελέτη για Κοινοπραξία
Όσον αφορά το συνολικότερο ζήτημα της επιβίωσης του Σκαραμαγκά που βεβαίως ξεπερνά το «Πεντάγωνο», η κατεύθυνση που δόθηκε από τη διυπουργική σύσκεψη είναι να αντιμετωπιστεί απ΄ τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνάρτηση με την τελική στάση των Γερμανών. Αν εγκαταλείψουν τον Σκαραμαγκά, όπως φαίνεται πολύ πιθανό κατά την κυβέρνηση, θα επιδιωχθεί η δημιουργία μιας κοινοπραξίας με τη συμμετοχή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, του Νεωρίου Σύρου και πιθανώς φορέων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος στην κατεύθυνση δημιουργίας μιας ναυπηγικής βιομηχανίας με όλες τις ενεργές δυνάμεις του χώρου. Ήδη η κυρία Λούκα Κατσέλη ανέλαβε να συνδράμει με μελέτη προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ και το Πολεμικό Ναυτικό καταγράφει όλα τα μελλοντικά ναυπηγικά του προγράμματα (νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμός παλαιών, πλοία και πλατφόρμες υποστήριξης κ.ά.) προκειμένου να υπάρξει «προίκα» στη νέα λύση.
ΤΑ ΝΕΑ
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι· θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία» Α.Κάλβος
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009
Κοινοπραξία- σωσίβιο για τα Ναυπηγεία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου