Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Χωρίς φτερά το Λιμενικό


Από τα 7 αεροπλάνα και τα 6 ελικόπτερα πετά για εκπαιδευτικούς λόγους μόνο ένα ελικόπτερο και αυτό αναμένεται να καθηλωθεί στις 15 Μαρτίου

Γυμνό το Λιμενικό Σώμα και από πτητικά μέσα, με ευθύνη της πολιτικής και της στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΕΝΑΝΠ, δηλαδή από τα εναέρια μέσα που θα έπρεπε να επιχειρούν για τη φύλαξη των συνόρων μας, την πάταξη της λαθρομετανάστευσης, του λαθρεμπορίου και τον εντοπισμό πλοίων που προκαλούν ρυπάνσεις. Απλώς δεν... πετούν.


Εκτός από τις σοβαρές ελλείψεις στα περιπολικά και στα υπόλοιπα σκάφη του, το Λιμενικό αντιμετωπίζει και πρόβλημα με τα πτητικά του μέσα, αφού από τα 7 αεροπλάνα και τα 6 ελικόπτερά του πετά για εκπαιδευτικούς λόγους, αυτήν τη στιγμή, μόνο ένα ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Εθνους» θα καθηλωθεί για συντήρηση στις 15 του μήνα.

Βάλτωσαν οι συζητήσεις
Η αδιαφορία των υπευθύνων έχει ξεπεράσει κάθε όριο σε σχέση με τα αεροπλάνα και ελικόπτερα και, παρά το γεγονός πως έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σύμβαση, προκειμένου να αναλάβει τη συντήρηση των εναέριων μέσων του ΛΣ η ΕΑΒ.

Γιατί, σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές, ο κ. ΥΕΝΑΝΠ ζήτησε πριν από έναν μήνα να γίνει επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης με την ΕΑΒ προς όφελος του Λιμενικού. Και η υπόθεση καθυστέρησε κι άλλο. Οπως πληροφορηθήκαμε και αυτή η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και απομένει οι αρμόδιοι να επισπεύσουν τις υπόλοιπες διαδικασίες, προκειμένου τον Απρίλιο ή τον Μάιο να δύναται το Λιμενικό να πετάξει τα εναέρια μέσα του ή έστω κάποια από αυτά για αρχή.

Αξίζει δε να αναφερθεί πως στις 26 Νοεμβρίου του 2008 ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Πάνος Καμμένος, στην ημερίδα για την παρουσία έρευνας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, στον Πολυχώρο της Νομαρχίας Πειραιά στα Καμίνια, στην ομιλία του «είχε δεσμευτεί προσωπικά πως μέχρι την 1η Μαρτίου του 2009 το σύνολο των μέσων θα βρίσκεται στον αέρα. Και πως παράλληλα το ΥΕΝΑΝΠ θα έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την προμήθεια νέων μέσων με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Ο κ. Καμμένος είχε πει πως το Λιμενικό έχει πιλότους, μηχανικούς, στελέχη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα μέσα και πολύ σωστά το είχε δηλώσει αυτό...

Αλλά τα εναέρια μέσα δεν πετούν παρά τις δεσμεύσεις του...

ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΤΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ
Αυτήν τη στιγμή πετάει ένα ελικόπτερο από τη Μονάδα Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στο Κοτρώνι και αυτό για εκπαιδευτικούς λόγους, ενώ από τα 7 αεροπλάνα στο Τατόι δεν πετάει ούτε ένα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για γέλια και για κλάματα είναι το εξής: πριν από λίγες ημέρες ο Θάλαμος ζήτησε να σηκωθεί αεροπλάνο -προφανώς δεν γνώριζαν πως δεν πετάει κανένα- για ένα πνιγμένο άτομο στην Κόρινθο, για να λάβει την απάντηση πως δεν μπορεί να πετάξει κανένα.

Εγκυρες πηγές του «Εθνους» αναφέρουν πως με χίλια ζόρια κρατούν οι υπηρετούντες στη Μονάδα Εναέριων Μέσων ένα αεροπλάνο σε ετοιμότητα, μόνο για πολύ σοβαρά περιστατικά. Αναλυτικά, σύμφωνα με έγκυρες πηγές:

- Στο Τατόι έχουν παραιτηθεί 4 πιλότοι και ορισμένοι μηχανικοί, καθώς οι πιλότοι κινδυνεύουν όλοι να χάσουν την πτητική τους ικανότητα, αφού δεν έχουν ώρες πτήσης.

Δηλαδή το Λιμενικό, που έχει τα εναέρια μέσα του για φύλαξη συνόρων κ.λπ. έχει καθηλωμένα τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερά του και κινδυνεύει να χάσει και τους πιλότους του. Οι τελευταίοι πρέπει να «βάζουν» κατ ελάχιστο 15 ώρες πτήσης τον μήνα και λίγο πριν καθηλωθεί και το τελευταίο αεροπλάνο είχαν το πολύ 3-4 ώρες.

- Σύμφωνα με πληροφορίες, το ένα αεροπλάνο, τύπου Τσέσνα, έχει καθηλωθεί από το 2004 και το δεύτερο πριν από δύο εβδομάδες. Τα δύο άλλα μονοκινητήρια είναι καθηλωμένα, το ένα από τον Ιούλιο του 2008 και το άλλο από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους.

- Από τα τρία δικινητήρια, το τελευταίο καθηλώθηκε στο έδαφος τον Σεπτέμβριο του 2007.

Αξίζει να τονιστεί πως το προσωπικό είναι αξιόμαχο και εμπειρότατο και καταβάλλει προσπάθειες, αλλά αυτές δεν φέρνουν αποτελέσματα, αφού τα αεροπλάνα δεν συντηρούνται όπως πρέπει και δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα ανταλλακτικά.

ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ
Ελπίδες για να πετάξουν τον Απρίλιο

Οσον αφορά τα ελικόπτερα που είναι γαλλικά, τύπου «Ντοφέν», από τα 6 πετάει το ένα και μιλάμε για πτήσεις για εκπαιδευτικούς λόγους. Θα καθηλωθεί και αυτό στις 15 του μήνα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές.

Η επιτροπή για την προμήθεια ανταλλακτικών έχει αρχίσει να παραλαμβάνει, αλλά και αυτά τα ανταλλακτικά θα διαρκέσουν 6-7 μήνες. Κάποιοι, πολύ ψηλά, στο ΥΕΝΑΝΠ αμέλησαν και τώρα... τρέχουν. Πιθανόν κάποια ελικόπτερα να πετάξουν τον Απρίλιο, αν όλα πάνε καλά.

- Εως σήμερα το λυπηρό είναι πως ό,τι πετούσε στο Κοτρώνι γινόταν... με τη νόμιμη αφαίρεση ανταλλακτικών από ένα ελικόπτερο -αυτό χρειάζεται πλέον μετασκευή κ.λπ. στη Γαλλία- προκειμένου να πετούν τα υπόλοιπα. Κάποια στιγμή ακούστηκε ευρύτατα πως θα κλείσει τελείως η Μονάδα Εναέριων Μέσων του Λιμενικού και οι ευθύνες όλων των υπουργών της ΝΔ στο ΥΕΝΑΝΠ είναι διαχρονικές.

Το ερώτημα είναι γιατί είχαν εγκαταλείψει στο... έλεός τους τα εναέρια μέσα και ποιοι δεν έπραξαν το καθήκον τους, όπως αποδεικνύεται από τα γεγονότα. Οσον δε αφορά τη στρατιωτική ηγεσία τη σημερινή ή την προηγούμενη, καλό είναι να ονειρεύεσαι να φτιάξεις Αεροπορία στο Λιμενικό Σώμα, αλλά τουλάχιστον φροντίζεις τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα, που έχουν αγοραστεί για να προσφέρουν κοινωνικό έργο, όχι να βρίσκονται καθηλωμένα... στο έδαφος και να πετάγονται στον βρόντο τα χρήματα του Ελληνα φορολογούμενου.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης