Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Τρία επιπλέον Type 214 "προίκα" στην Abu Dhabι Mar για να αγοράσει τα ΕΝΑΕ!



Στην τελική φάση των τριμερών διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης-ThyssenKrupp Marine Systems και Αbu Dhabi Mar έχει εισέλθει το ζήτημα των ΕΝΑΕ με την κυβέρνηση να ... «δίνει ρέστα» σε ότι αφορά τις οικονομικές εγγυήσεις για την οικονομική βιωσιμότητα των ναυπηγείων: Όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr, ο Ε. Βενιζέλος κατόποιν συννενόησης με το Πολεμικό Ναυτικό πρότεινε στην Abu Dhabi Mar - που ενδιαφέρεται για την αγορά του 75% των ΕΝΑΕ - την ναυπήγηση ενός ακόμα υποβρυχίου Type-214, το οποίο θα αντικαταστήσει τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, του οποίου η παραλαβή οριστικά πλέον απορρίπτεται.

Άρα να μην μείνει το Π.Ν. με τρία 214 αφού το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ αποτελεί παρελθόν, αλλά να προχωρήσει άμεσα η ναυπήγηση ενός πέμπτου 214 το οποίο θα πάρει τον θέση του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ!

Το οικονομικό όφελος για τους νέους ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ ξεπερνάει τα 350 εκατ. ευρώ, αλλά φαίνεται ότι η προσφορά του υπουργείου δεν τελειώνει εδώ: Αντί για την ναυπήγηση δύο 209/1400 ΑΙΡ που θα αντικαταστούσαν τα δύο εκσυγχρονισμένα 209/1200 του προγράμμαος Neptune II, να ναυπηγηθούν άλλα δύο υποβρύχια Type 214!

Εδώ η όλη πρόταση δεν έχει «τελεσιδικήσει», αφού η επιβάρυνση στο συνολικό κόστος πλησιάζει τα 200 εκατ. ευρώ, αλλά είναι μία θαυμάσια ευκαιρία από επιχειρησιακής άποψης το Πολεμικό Ναυτικό να αποκτήσει έναν ομοιογενή στόλο από έξι 214. Είναι όμως σφόδρα πιθανό ότι θα «κλείσει» και αυτό το deal που είναι και επιχειρησιακά η πιό σωστή λύση.

Δηλαδή η άμεση «προίκα» που δίνει η κυβέρνησης στην Abu Dhabi Mar με αυτές τις δύο προσφορές πλησιάζει τα 550 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι του χρόνου τέτοια εποχή που υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση για τις φρεςγάτες FREMM, άλλο ένα σεβαστό ποσό θα έχει «κλειδώσει» για τα ΕΝΑΕ αφού υπολογίζεται ότι θα λάβει τουλάχιστον το 40% των εν Ελλάδι ναυπηγήσεων με τον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου να παίρνει το υπόλοιπο ποσοστό και την τελική πιστοποίηση.

Από εκεί και πέρα το όλο θέμα έχει να κάνει και με τις γενικότερες ισορροπίες που θα επικρατήσουν στις σχέσεις Abu Dhabi Mar και ΤΚΜS. Στην Γερμανία η πώληση του 50% της Blohm und Voss στην Abu Dhabi Mar συναντά κάποιες δυσκολίες που έχουν να κάνουν με την εγχώρια νομοθεσία, όπως και μία άλλη πώληση αυτή του 24,9% της ΗDW, επίσης στην ... Abu Dhabi Mar!

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία άλλη παράμετρο του όλου θέματος, αφού η HDW είναι η ναυπηγός εταιρεία των υποβρυχίων 214. Με την κίνησή της αυτή η Abu Dhabi Mar, δίνει και μία λύση στην επιθυμία της TKMS να «απεξαρτηθεί» ολοκληρωτικά με το θέμα των ελληνικών υποβρυχίων, αλλά και γενικότερα με τις ναυπηγήσεις σε όλο το κόσμο.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν δίνουν λύσεις στα πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την διάρκεια των δοκιμών αποδοχής του υποβρυχίου S116 ΩΚΕΑΝΟΣ τα οποία περιγράψαμε σε άλλο σημειώμά μας προ δύο ημερών. Πηγή του Π.Ν. ανέφερε στο defencenet.gr ότι «Μπορεί να χρειαστεί να βάλουμε λίγο «νερό στο κρασί μας» για να το παραλάβουμε αν όμως δεν τίθενται ζητήματα ασφάλειας». Αν τετθούν τέτοια ζητήματα τότε μπορεί να οδεύσουμε σε λύση τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, δηλαδή να ναυπηγηθεί ένα επιπλέον 214 στη θέση του»...

Χρονικά και με δεδομένο ότ στις 15 Μαρτίου έχουμε το πρώτο ραντεβού στο διαιτητικό δικαστήριο για το θέμα των υποβρυχίων, αλλά και στα ναυπηγεία οι πληρωμένας γίνονται με το...ζόρι και με οριακή "νομιμότητα", όλα οδηγούν σε λύση εντός του ερχόμενου μηνός αν δεν υπάρξει πάλι κάποιο απρόοπτο.

defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης