Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Όχι στον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, ναι στα υπόλοιπα τρία 214


Την απόφαση του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) να μη προχωρήσει στην παραλαβή του υποβρυχίου Τ-214 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120) τόσο για τεχνικούς όσο και για ψυχολογικούς λόγους ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα o αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχος Γεώργιος Καραμαλίκης σε συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ. Αντίθετα είναι έτοιμο να προχωρήσει στην αποδοχή των υπολοίπων τριών υποβρυχίων και για αυτό το λόγο επίκειται να αρχίσουν συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης.

Σύμφωνα με τον Α/ΓΕΝ το ΠΝ προτίθεται σε αντικατάσταση του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ να παραγγείλει ένα ακόμα υποβρύχιο του τύπου και μάλιστα μετά το πέρας της ναυπήγησης δύο υποβρυχίων Τ-209/1400 AIP τα οποία θα προμηθευτεί στη θέση των δύο T-209/1200 «ΩΚΕΑΝΟΣ» που δεν θα εκσυγχρονιστούν στο πλαίσιο του που προγράμματος εκσυγχρονισμού μέσης ζωής (ΕΜΖ) «Neptune II».

Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν απόλυτα τις πληροφορίες του defencenet.gr αλλά και της «Σ» που από μηνών έχουν φωτίσει όλες τις πτυχές του ζητήματος.
Ως λόγοι μη παραλαβής του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ αναφέρθηκαν το γεγονός ότι έχει πραγματοποιήσει πολλούς δοκιμαστικούς πλόες, πολλά υλικά του έχουν εξαντλήσει σημαντικό μέρος από το ωφέλιμο όριο ζωής, ότι η συστοιχίες συσσωρευτώ του έχουν υποστεί φθορά (πτώση) λόγω της μέχρι τώρα χρήσης. Επίσης σημαντική παράμετρος (αν και για τον πολύ κόσμο μπορεί να φαίνεται υπερβολικό αλλά για τους ναυτικούς εκ΄ παραδόσεως είναι πολύ ισχυρό) είναι και το «κακό όνομα» του συγκεκριμένου υποβρυχίου που έχει ταλανιστεί περίπου επί πενταετία από τα γνωστά προβλήματα. Πάντως, όπως ανέφερε ο Α/ΓΕΝ για το ΠΝ που παρακολούθησε και αξιολόγησε την διαδικασία ως παρατηρητής οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο υποβρύχιο το έχουν πλέον καταστήσει «εντός προδιαγραφών». Υπενθυμίζεται ότι για την εξάλειψη του προβλήματος της μέγιστης κλίσης που παρουσίαζε το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, υπό ορισμένες καιρικές συνθήκες, η κατασκευάστρια HDW πραγματοποίησε σειρά μετατροπών και βελτιώσεων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

- Tοποθέτηση κομματιών πολυεστέρα στο κάτω μέρος του υποβρυχίου, με σκοπό να αυξηθεί η πλευστότητά του

- Τοποθέτηση εγκάρσιων φρακτών μεταξύ εξωτερικού κελύφους και ανθεκτικού σκάφους, για τον έλεγχο και την κατεύθυνση της κυκλοφορίας του ύδατος

- Μεταφορά έρματος από το άνω μέρος του υποβρυχίου στην τρόπιδα, με σκοπό την καταβίβαση του κέντρου βάρους


- Τροποποίηση των εξαγωγών καυσαερίων

- Μείωση του μήκους του ιστού του περισκοπίου κατά 1 μέτρο, ώστε να βελτιωθεί η γενικότερη κατανομή του βάρους Αντίθετα το ΠΝ είναι έτοιμο να προχωρήσει στην παραλαβή των υπολοίπων τριών υπό ναυπήγηση σκαφών του τύπου S121 ΠΙΠΙΝΟΣ, S122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ, S123 ΚΑΤΣΩΝΗΣ, αφού βέβαια υποβάλει το πρώτο υποβρύχιο (ΠΙΠΙΝΟΣ) στις απαραίτητες δοκιμές. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του defencenet.gr ο Α/ΓΕΝ δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση του ΠΝ για την προμήθεια του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ από το Ναυτικό άλλης χώρας εντούτοις είναι ενήμερος για την ύπαρξη κάποιας κινητικότητας στο σχετικό θέμα (προφανώς εννοεί πρόσφατο δημοσίευμα της γνωστής Jane’s Defence Weekly, όπου μη κατονομαζόμενη πηγή του γερμανικού Ναυτικού κοινοποιεί το ενδιαφέρον του Ναυτικού της χώρας για την προμήθεια του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης