Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΤΟ FIR ΑΘΗΝΩΝ


Τα έγγραφα που διαψεύδουν την κυβέρνηση
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Το υπουργείο Εξωτερικών -διά του κυβερνητικού εκπροσώπου- επιχείρησε χθες να... αποδυναμώσει το δημοσίευμα της «Ε» της περασμένης Δευτέρας, περί σχεδιαζόμενης μονομερούς «διόρθωσης» του ανατολικού ορίου του FIR Αθηνών, που συμπαρασύρει αυτομάτως δυτικά στο Αιγαίο όχι μόνο τα τουρκικά σύνορα, αλλά και τα... αναζητούμενα κοινά ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ε. Αντώναρος, απαντώντας χθες σε σχετική ερώτηση, ανέφερε τα εξης: Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω από το υπουργείο Εξωτερικών, δεν προβλέπεται καμία αλλαγή, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στα διεθνώς συμπεφωνημένα και όσα διεθνώς ισχύουν και είναι αναγνωρισμένα για το FIR Αθηνών».

Με άλλα λόγια, κατά την κυβέρνηση δεν υπάρχει απολύτως κανένα θέμα για το FIR Αθηνών. Θα πρέπει όμως η κυβέρνηση -και η προηγούμενη- να εξηγήσουν γιατί αυτό το «ανύπαρκτο» θέμα «διόρθωσης» του FIR Αθηνών απασχολεί συστηματικώς και κατ' εξακολούθηση τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας, τα οποία από το 2002 μέχρι σήμερα έχουν ξοδέψει όγκο εργατοωρών σε συσκέψεις ακριβώς για το πώς θα αποτυπωθεί «με διόρθωση» η καθορισμένη -από τον αρμόδιο διεθνή οργανισμό ICAO από το 1952- γραμμή του ανατολικού ορίου του FIR Αθηνών, που συμπίπτει με το δυτικό θαλάσσιο σύνορο της Τουρκίας.

Η παρούσα κυβέρνηση θα πρέπει ακόμα να εξηγήσει ποιος ο λόγος γι' αυτό το «ανύπαρκτο» θέμα να εντατικοποιηθούν οι πολιτικοστρατιωτικές συσκέψεις (σ.σ. πάνω από 6 το τελευταίο εξάμηνο) στο ανώτατο δυνατό επίπεδο για να οριστικοποιηθούν «οι πολιτικές και νομικές παράμετροι» ώστε τα συμπεράσματα «να τεθούν προς έγκριση των προϊσταμένων πολιτικών αρχών» για τη διαμόρφωση ενός ψηφιακού χάρτη του FIR Αθηνών, αφού κατά τον κυβερνητικό εκπρόσωπο δεν υπάρχει «καμία αλλαγή».

Η «Ε» θεωρεί υποχρέωση να φέρει στη δημοσιότητα τα πρακτικά μιας από της σημαντικές αυτές συσκέψεις και συγκεκριμένα της 20ής Οκτωβρίου 2008, στο οποιο αναλύεται πλήρως η ανάγκη «διόρθωσης» του FIR Αθηνών, προτού τα συμπεράσματα αυτά προωθηθούν στους αρμόδιους υπουργούς. *




Το πλήρες κείμενο του Πρακτικού Σύσκεψης
Το πλήρες κείμενο του Πρακτικού Σύσκεψης είναι το ακόλουθο.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΣΚΕΨΗΣ

ΘΕΜΑ: Χάρτης αποτύπωσης FIR Αθηνών

Η Σύσκεψη προκλήθηκε από το ΥΠΕΞ/Α4 (έγγραφο με ΑΠΦ 5560/FIR/7/ΑΣ462//8.9.2008) και πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα συσκέψεων του ΥΠΕΞ, την 17η Σεπτεμβρίου 2008, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.30 υπό τον συντονισμό του πρέσβυ κου Γ. Κακλίκη, Διευθυντή της Α4 Διεύθυνσης Τουρκίας του ΥΠΕΞ (βλ. κατάλογο συμμετασχόντων).

Κατ' αρχάς, ο Διευθυντής της Α4 Διεύθυνσης προέβη σε μία σύνοψη των διαμειφθέντων στις δύο προηγούμενες συσκέψεις επί του θέματος, που έλαβαν χώρα στις 11 και 17 Ιουλίου τ.ε., παρουσιάζοντας τις πολιτικές και νομικές παραμέτρους παραγωγής εκσυγχρονισμένου χάρτη που να αποτυπώνει το FIR Αθηνών.

Κατόπιν διεξοδικής ανταλλαγής απόψεων, το σύνολο των συμμετασχόντων στη σύσκεψη συμφώνησε ότι η παραγωγή ενός νέου εκσυγχρονισμένου χάρτη αποτύπωσης του FIR Αθηνών, τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή είναι απαραίτητη. Προς τούτο, οι συμμετασχόντες συμφώνησαν ομοφώνας στις κάτωθι εισηγήσεις προς έγκριση των προϊσταμένων πολιτικών αρχών τους:

1. Να παραχθεί ένας εκσυγχρονισμένος αεροναυτικός χάρτης αποτύπωσης του FIR Αθηνών και συνακόλουθα της ελληνικής περιοχής αρμοδιότητας για έρευνα και διάσωση κατά τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο.

2. Η παραγωγή του χάρτη αυτού πρέπει να είναι αντικείμενο συλλογικής προσπάθειας και κυρίως συνεργασίας των υπηρεσιών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (ΓΥΣ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (Υ.Υ.), υπό τον συντονισμό της ΥΠΑ. Το χαρτογραφικό υπόβαθρο σε έντυπη και ψηφιακή μορφή θα διατεθεί από ΓΥΣ και ΥΥ, στο οποίο θα εισαχθούν -και θα ανανεώνονται όποτε χρειάζεται- οι αεροναυτιλιακές πληροφορίες από την ΥΠΑ.

3. Για την παραγωγή του χάρτη αυτού απαιτείται προσωπικό και μέσα. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υπολογιστεί το κόστος και ο χρόνος υλοποίησης του έργου αυτού.

4. Ο εν λόγω χάρτης, άπαξ και παραχθεί, θα είναι κατ' αρχάς εθνικής εσωτερικής χρήσης από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες. Η σκοπιμότητα διεθνούς προβολής και χρήσης του εν λόγω αεροναυτικού χάρτη θα εξεταστεί στη συνέχεια, δεδομένου ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη να λάβει διεθνή υπόσταση.

5. Μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του εν λόγω χάρτη, η ΥΠΑ θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον χάρτη της ΓΥΣ. Εφόσον, στο ενδιάμεσο διάστημα, ανακύψουν ειδικά αιτήματα παροχής συγκεκριμένων συντεταγμένων που καθορίζουν όρια FIR (π.χ. σε πλαίσιο SAR, NAVTEX κ.λπ.), τα αιτήματα αυτά θα αντιμετωπίζονται σε ad hoc βάση. Σκόπιμο, ωστόσο, θα ήταν ως κατευθυντήρια αρχή να ληφθεί η γραμμή ICAO 1952, διορθωμένη στα σημεία όπου υπάρχουν Ε/Τ σύνορα [είτε συμφωνημένα (Εβρος και Δωδεκάνησα) είτε βάσει της αρχής της μέσης γραμμής (απόσταση έναντι ακτών μέχρι 12 ν.μ.)], ώστε αυτή (η γραμμή) να συμπίπτει με τα σύνορα αυτά.

6. Είναι σκόπιμο να συγκροτηθεί μία Ομάδα Εργασίας, στην οποία θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών, η οποία, κατά το χρονικό διάστημα παραγωγής τού εν λόγω χάρτη, θα συνέρχεται όποτε κρίνεται αναγκαίο προκειμένου να δίνει κατευθύνσεις που αφορούν την υλοποίηση του έργου.
Πηγή: www.enet.gr
===================================================================
Σημ. : Πάμε μήπως για 12 Ν.Μ.;;;;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης