Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Γερμανική τορπίλη στον Σκαραμαγκά

Πωλητήριο ή συνέταιρος στα ναυπηγεία
Πωλητήριο λόγω της διεθνούς κρίσης που πλήττει και τη ναυπηγική βιομηχανία φαίνεται ότι βάζουν οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που απασχολούν περίπου 1.200 εργαζομένους.

Ακόμη δεν έχει διευκρινισθεί αν ο γερμανικός όμιλος θα πουλήσει το σύνολο της εταιρείας ή θα αναζητήσει συνεταίρο, κάτι που αναμένεται να διευκρινισθεί ενδεχομένως και σήμερα σε συνάντηση της διοίκησης με τους εργαζομένους των ναυπηγείων. Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν χθες ότι ανεπισήμως έχουν ενημερωθεί για τις προθέσεις της ΤhyssenΚrupp να πουλήσει μέρος ή ολόκληρη τη συμμετοχή της στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το θέμα, πάντως, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, συζητήθηκε την Παρασκευή μεταξύ του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, στο περιθώριο των εργασιών της Συνόδου Κορυφής των Βρυξελλών.

Το τι θα γίνει τελικά, θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον που θα δείξει η αγορά για την απόκτηση των ναυπηγείων. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τουλάχιστον 4 ενδιαφερόμενους να τα αγοράσουν ή να συμμετάσχουν σε ένα βιώσιμο σχήμα, που φέρονται να είναι ο όμιλος Ταβουλάρη- ο οποίος κατέχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου στη Σύρο- ο όμιλος Λαυρεντιάδη, ομάδα στελεχών ελληνικού τραπεζικού ομίλου και ένας γαλλικός που δραστηριοποιείται στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Το εξοπλιστικό πρόγραμμα
Η απόφαση των Γερμανών φαίνεται να σχετίζεται τόσο με τη διεθνή ύφεση που πλήττει τον όμιλο- με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει θυγατρικές του παντού στον κόσμο- όσο και με το γεγονός ότι φέρονται να θεωρούν ασύμφορη την επένδυσή τους στην Ελλάδα. Αν και πηγές της κυβέρνησης δεν συνδέουν τα όποια σχέδια αποχώρησης της ΤhyssenΚrupp από τον Σκαραμαγκά με τις σημαντικές εκκρεμότητες που υπάρχουν μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ναυπηγείων (πρόγραμμα υποβρυχίων και φρεγατών), εν τούτοις οι πληροφορίες επιμένουν ότι αν κάποιες από αυτές επιλύονταν, οι Γερμανοί θα έβλεπαν με άλλο μάτι την παραμονή τους στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα κατασκευής φρεγατών για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού- στο οποίο πόνταραν οι Γερμανοί- καρκινοβατεί: το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει το υποβρύχιο που κατασκευάστηκε στο Κίελο, ενώ πριν από λίγο καιρό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την εταιρεία να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο περίπου 230 εκατ. ευρώ (που ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ μαζί με τους τόκους), θεωρώντας παράνομες τις ενισχύσεις παλαιότερων ετών, που ωστόσο η ΤhyssenΚrup δεν αναγνωρίζει, γι΄ αυτό και δεν επιθυμεί να καταβάλει ούτε ένα ευρώ, καθώς δεν δόθηκαν επί των ημερών της.

Εκπρόσωποι εργαζομένων μιλούν για εκβιασμό της κυβέρνησης από τους Γερμανούς, μετά και τις διαπραγματεύσεις που άρχισε πρόσφατα το υπουργείο Άμυνας με γαλλικό όμιλο για την κατασκευή φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού από γαλλικά ναυπηγεία. Το γεγονός αυτό, φαίνεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ενόχλησε τους Γερμανούς.

Τέλος, και δεδομένου ότι η ναυπηγική βιομηχανία έχει χτυπηθεί σκληρά από τη διεθνή κρίση, ο γερμανικός όμιλος έχει εκπονήσει εδώ και μήνες ένα ευρύτατο πρόγραμμα περικοπών τόσο εντός της Γερμανίας όσο και εκτός, εγκαταλείποντας θυγατρικές και προχωρώντας σε μειώσεις 3.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο. Σχετική αναφορά έκαναν σε άρθρο τους οι «Financial Τimes».
ΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ
Τουλάχιστον τέσσερις οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν ή να αποκτήσουν συμμετοχή στα ναυπηγεία.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης