Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Το πρώτο ελληνικό cruise βλήμα!

  bskmacedon.jpgΕπί τρία χρόνια σε συνεργασία με το ΓΕΑ, μια ομάδα ανθρώπων και ελληνικών εταιρειών έθεσαν τις προδιαγραφές, σχεδίασαν τα υποσυστήματα και προχώρησαν στην ανάπτυξη ενός stand-off cruise βλήματος που εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του και στις προδιαγραφές του εμφανίζεται πολύ ανώτερο από το αντίστοιχο τουρκο-πακιστανικό βλήμα που από τα μέσα της δεκαετίας θα εξοπλίσει την τουρκική Αεροπορία. Το πρόγραμμα ανάπτυξης του άκρως απόρρητου πρώτου ελληνικού αεροπορικού όπλου μακρού πλήγματος του HSC-1 (Hellenic Stand-off Cruise-1) «MAKEΔΩΝ» παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφόρησε.

Με υποσυστήματα (ακόμα και κινητήρες και σύστημα παρακολούθησης και αποφυγής αναγλύφου, ελληνικής ανάπτυξης!) που αναπτύχθηκαν ή διακριβώθηκε ότι μπορούν να κατασκευαστούν στο σύνολό τους από ελληνικές εταιρείες, το βλήμα έχει όλα αυτά που το καταστούν βιώσιμη επιχειρηματική και επιχειρησιακή πρόταση: Υψηλές επιδόσεις, υψηλή φονικότητα και χαμηλό κόστος κτήσης.
Είναι το πλέον εντυπωσιακό πρόγραμμα υψηλής τεχνολογίας
που μπορεί να δώσει στην Πολεμική Αεροπορία μεγάλους αριθμούς stand-off βλημάτων σε μια εποχή που όπως βλέπουμε και στον πόλεμο της Λιβύης δεν αρκεί απλώς η κατοχή τέτοιων βλημάτων από μια Αεροπορία, αλλά απαιτούνται και μεγάλοι αριθμοί προκειμένου να επιτευχθούν οι αντικειμενικοί στόχοι: Στην πρώτη ημέρα των συγκρούσεων ερρίφθησαν τα διπλάσια stand-off βλήματα από θαλάσσης και αέρος από όσα έχει συνολικά η ελληνική Πολεμική Αεροπορία!
Μία πρώτη ανάλυση των δυνητικών στόχων στην «άλλη πλευρά του Αιγαίου» καταδεικνύει ότι χρειαζόμαστε τουλάχιστον τον τριπλάσιο αριθμό κατευθυνόμενων stand-off όπλων από αυτόν που έχουμε σήμερα, προκειμένου να αφαιρεθεί από τον αντίπαλο η δυνατότητα και διάθεση συνέχισης επιθετικών επιχειρήσεων.




Κινητήρας turbojet για UAV, Drones και πυραύλους, Μade in Greece! (βίντεο )

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η πρώτη φάση δοκιμών του ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής κινητήρα turbojet για αμυντικά συστήματα VRJ-300 Orion, της ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης και κατασκευής UAV, USV και κινητήρων BSK Defense.
Ο κινητήρας VRJ-300 Orion είναι σχεδιασμένος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς των ελαφρών εναέριων αμυντικών συστημάτων (UAV, Target Drones, Decoys, κατευθυνόμενα βλήματα).
 Image
Είναι δημιουργία της ελληνικής εταιρίας BSK Defense Α.Ε. η οποία εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και κατασκευή τέτοιων συστημάτων. Η ανάπτυξη του συστήματος (H)Yperion (στόχος υψηλών επιδόσεων) από την εταιρεία δημιούργησε και την ανάγκη για την εύρεση ενός συστήματος προώθησης το οποίο θα ήταν συμβατό με τις απαιτήσεις του συστήματος σε ταχύτητες ΗΙ transonic, αξιοπιστία καθώς και τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Λόγο έλλειψης στην αγορά ενός προωθητικού συστήματος που να διαθέτει τα άνωθεν χαρακτηριστικά, η εταιρία ξεκίνησε το πρόγραμμα με την δημιουργία ενός συστήματος μετάκαυσης το οποίο θα τοποθετείτο σαν επιπρόσθετο τμήμα σε κινητήρα του εμπορίου.
 Image
Στη διάρκεια των δοκιμών του συστήματος μετάκαυσης διαπιστώθηκαν η δυνατότητες του συστήματος και οι αδυναμίες των υπαρχόντων κινητήρων να το υποστηρίξουν. Λόγο αυτού κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάπτυξη μιας εντελώς νέας προωθητικής μονάδας/συστήματος το οποίο θα ενσωμάτωνε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ο σχεδιασμός του νέου κινητήρα ξεκίνησε στις αρχές του 2008 και κατασκευάστηκαν περισσότερα από 60 πρωτότυπα έτσι ώστε στα τέλη του τρέχοντος έτους να φτάσει στην τελική του μορφή. Λόγο της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων του σχεδιασμού η εταιρία στράφηκε προς την ελληνική εταιρεία Axon Engineering (http://www.axoneng.gr/) η οποία ανέλαβε και την κατασκευή των τμημάτων με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και υπό την πιστοποίηση ISO 9100.
Ο κινητήρας παρουσιάζει δύο καινοτομίες οι οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή τη κατηγόρια καθώς και αρκετές άλλες οι οποίες συμπληρώνουν τα επιμέρους συστήματα.
Οι καινοτομίες αυτές είναι:
1. Σύστημα ΑTV
    Το σύστημα διαθέτει μετάκαυση και έχει δυνατότητα έλεγχου της κατευθύνσεως της ώσης ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αεροσκάφους, σε συνδυασμό με τον υπολογιστή του κινητήρα.
    Το σύστημα αυτό δίνει την δυνατότητα ελιγμών έως και 15 G ανάλογα το αεροσκάφος καθώς και ταχύτητα η οποία υπερβαίνει τα 1100km/h (Yperion Target). Λόγο της αυξημένης θερμοκρασίας αερίων και του μεγάλου όγκου πυρακτωμένου μετάλλου δίδει και την πλέων ρεαλιστική απεικόνιση στα σκοπευτικά των όπλων, πράγμα που καταργεί την ανάγκη για χρήση των ακριβών συσκευών αναγνώρισης με αποτέλεσμα τη διατήρηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα του συνολικού κόστους του στόχου/decoy.
Επιπρόσθετα το σύστημα αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και για την προώθηση κατευθυνόμενων βλημάτων ακριβείας, αυξάνοντας την ευελιξία τους, την ακρίβεια τους και το επίπεδο επιβιωσιμότητας τους στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.
   
2. Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Injection
    To σύστημα αυτό βελτιστοποιεί την καύση με αποτέλεσμα την μεγίστη αξιοπιστία του κινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης απαιτήθηκε και η σχεδίαση και δημιουργία αρκετών ιδικών τμημάτων όπως είναι η αντλία καύσιμου, μπεκ κ.λ.π.
Η διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα γίνετε από ένα ενσωματωμένο σε αυτόν ηλεκτρονικό υπολογιστή ο οποίος έχει την ικανότητα αυτορύθμισης και βελτιστοποίησης όλων των παραμέτρων συνεχώς κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Το σύστημα αυτό όπως και τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν και κατασκευάζονται από την BSK Defense στις εγκαταστάσεις της στα Χανιά. Αυτή τη περίοδο η εταιρία εργάζεται στα υπάρχοντα προγράμματα τις καθώς και στη μελλοντική δημιουργία ενός κινητήρα απόδοσης 150kg ώσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα
ThrustFull Throttle
 31 kg AFB on
 24 kg AFB off
R.P.M.30.000 to 118.000
Fuel Consumption Full Throttle
 950gr AFB on
 650 AFB off
Gas Temp.750oC to 1150oC
FuelJet A1
LubricationAutomated system with no oil
Weight2.950kg
Maintenance25Hrs
Diameter13.5cm
Length45cm
bskmacedon.jpg

Ακολουθούν δύο βίντεο με τις δοκιμές του κινητήρα
 defencenet.gr

 

Δείτε επίσης

The first Greek cruise missile is a reality and ready for action!

April 14 2011 at 3:57 PM


st110414cov.jpg


For 3 years the Greek General Army stuff and a number of Greek Companies and Industries,design and construct the first Greek stand-off cruise missile!In the first tests,the High performance of this stand-off cruise missile impressed everyone!
The name of this,HSC-1 Macedon(Hellenic Stand-off Cruise-1)

It will use BSK's turbojet VRJ-1400A which produces 440lbs of thrust. The missile will have a range of 300km's and a speed of 1200km/hr. The guidance is GPS/INS with technology from Miltech.



HSC-1 Macedon(Hellenic Stand-off Cruise-1):


HSC-1 Macedon(Hellenic Stand-off Cruise-1):
bskm.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης