Τετάρτη 13 Μαΐου 2009

ΤΟΥΡΚΙΑ:«Κώδικας συμπεριφοράς» για τον συντονισμό των αεροπορικών δραστηριοτήτων στο Αιγαίο

Ο Μπαμπατζάν έκανε λόγο για πρόταση προς την Ελλάδα για υιοθέτηση κώδικα συμπεριφοράς στο Αιγαίο και μίλησε για επικίνδυνες ασκήσεις της Αθήνας που διαταράσσουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις Την ύπαρξη συγκεκριμένης πρότασης προς την Ελλάδα για υιοθέτηση «κώδικα συμπεριφοράς» για τον... συντονισμό των αεροπορικών δραστηριοτήτων στο Αιγαίο, προβάλλει η ηγεσία του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών σε κορυφαίους Ευρωπαίους συνομιλητές της, προκειμένου να απαλλαγεί από τις ευθύνες της για την ένταση στο Αιγαίο.Σύμφωνα με τα «σημεία θέσεων», τα οποία παρουσίασε στην ευρωπαϊκή τρόικα η ηγεσία του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών πριν από λίγες ημέρες (και τα οποία έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής»), η Αγκυρα όχι μόνο δεν δείχνει διατεθειμένη να κάνει κινήσεις καλής θέλησης στο θέμα της μείωσης της έντασης, αλλά αντιθέτως εμφανίζει μια σχεδόν ειδυλλιακή εικόνα για τα ελληνοτουρκικά, που διαταράσσεται από τις... «επικίνδυνες ασκήσεις της Ελλάδας στο Αιγαίο».
Στη συνάντηση που έγινε στις 20 Απριλίου στην Πράγα συμμετείχαν εκ μέρους της Τουρκίας ο υπουργός Εξωτερικών Α. Μπαμπατζάν και υπουργός - διαπραγματευτής με την ΕΕ κ. Ε. Μπαγκίς και εκ μέρους της ΕΕ οι υπουργοί Εξωτερικών της Τσεχίας και της Σουηδίας κ. Κ. Σβάρτσενμπεργκ και Κ. Μπιλτ και ο επίτροπος αρμόδιος για τη διεύρυνση Ο. Ρεν.

Στις παρατηρήσεις και παρεμβάσεις του Τσέχου και Σουηδού υπουργού για την ανάγκη σχέσεων καλής γειτονίας και αποφυγής προκλητικών ενεργειών η τουρκική πλευρά εξέφρασε ικανοποίηση για την πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων παρά τον «αριθμό ανεπίλυτων ζητημάτων» και επεχείρησε να παραπληροφορήσει την τρόικα.

Οι Τούρκοι αξιωματούχοι ενημέρωσαν τους Ευρωπαίους συνομιλητές τους ότι η Τουρκία «έχει παρουσιάσει έναν κώδικα συμπεριφοράς (code of conduct), που στοχεύει στον συντονισμό των αεροπορικών δραστηριοτήτων και θα διασφαλίζει την ασφάλεια των πτήσεων στον διεθνή εναέριο χώρο και αναμένει μια απάντηση από την Ελλάδα».

Οι κ. Μπαγκίς και Μπαμπατζάν δηλώσαν ακόμη ότι «οι πτήσεις υπεράνω του Αιγαίου έχουν ουσιαστικά... μειωθεί το 2008 και η Ελλάδα είναι αυτή που πραγματοποιεί επικίνδυνες ασκήσεις που μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες».

«Συνδιαχειρίστρια»
Με την αναφορά σε «κώδικα συμπεριφοράς» η τουρκική πλευρά επιχειρεί να εμφανιστεί και σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως «συνδιαχειρίστρια» στο Αιγαίο, που όχι μόνο δεν παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο, αλλά συζητά με την ίδια την Αθήνα κώδικα συμπεριφοράς για τον συντονισμό των αεροπορικών δραστηριοτήτων και για την ασφάλεια του διεθνούς εναέριου χώρου (δικαιοδοσία που ανήκει στην ΥΠΑ σε όλο τον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου που συμπίπτει με το FIR Αθηνών).

Ο κ. Μπαγκίς αναφέρθηκε και στο ζήτημα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, δηλώνοντας ότι για την επαναλειτουργία της υπάρχουν «νομικά εμπόδια», αλλά αναζητούνται λύσεις, ενώ επιχείρησε να ρίξει μερίδιο ευθύνης στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, λέγοντας ότι «πρέπει να είναι και το ίδιο εποικοδομητικό...».

Πάντως, έπειτα από αρκετούς μήνες το τουρκικό ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε δύο περιπτώσεις υποτιθέμενων παραβιάσεων του τουρκικού εναέριου χώρου στις 5 Μαϊου στην Κεσσάνη από ελληνικά Α-7 και στις 7 Μαϊου από ελληνικό F-16 στην περιοχή του Εβρου.

ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης