Ανεβαίνουν οι στροφές των εταιρειών που έχουν ενδιαφέροντα στο ελληνική αγορά εξοπλισμών, ιδιαίτερα μετά και την κατάρτιση του κυλιόμενου τριετούς-δεκαπενταετούς εξοπλιστικού προγράμματος .
Στο πλαίσιο αυτό ενημέρωση προς το ΓΕΕΘΑ πραγματοποίησε σήμερα ο εκπρόσωπος της εταιρείας Lockheed Martin Ντέννυς Πλέσσας. Η ενημέρωση αφορούσε τρία βασικά προγράμματα που προωθεί η εταιρεία για τις Ε. Δ. και αυτά είναι το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16, των αεροσκαφών ΑΦΝΣ P-3 και το πρόγραμμα του αμερικανικού μαχητικού F-35. Επιπρόσθετα ο Ν. Πλέσσας συναντήθηκε, κατόπιν δικού του αιτήματος και με τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Βασίλειο Κλόκοζα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν
θέματα που αφορούν τις εν εξελίξει συμβάσεις μεταξύ της Lockheed Martin και της Πολεμικής Αεροπορίας και παρουσιάστηκε το πρόγραμμα «μελετών και ανάλυσης» του αεροσκάφους F-35 της εταιρείας.
To πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 αφορά ουσιαστικά το block 50 και την εφαρμογή ενός προγράμματος πλαισίου αντίστοιχου με το αμερικανικό CCIP, έτσι ώστε τα αεροσκάφη να έρθουν στο επίπεδο Block 52+. Από την άλλη πάντα υφίσταται και η αναβάθμιση των Block 52+ στο επίπεδο Adv. με την προσθήκη του υπολογιστή αποστολής MMC 7000 αλλά και της εγκατάστασης του συστήματος ζεύξης δεδομένων Link 16 έτσι ώστε να αποκτήσουν δυνατότητες κοινών επιχειρήσεων τόσο με τα F-16Adv. όσο και με τα αεροσκάφη EMB-145H. Η εφαρμογή προγράμματος στα block 30 αν και ασύμφορη εντούτοις υφίσταται με την εφαρμογή του προγράμματος CCIP Lite. Το συνολικό ύψος του προγράμματος αναβάθμισης εκτιμάται στα 1,3 δισ. ευρώ.
Παράλληλα η πρόταση της Lockheed Martin για το θέμα της ανασύστασης ουσιαστικά της 353 ΜΝΑΣ μετά την καθήλωση όλων των αεροσκαφών P-3B αφορά την παραχώρηση 4 πλεοναζόντων αεροσκαφών P-3C Orion από τα αποθέματα του αμερικανικού Ναυτικού τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν δωρεάν, προτείνοντας παράλληλα ένα πρόγραμμα αναβάθμισης για αυτά. Ταυτόχρονα στην ίδια πρόταση περιλαμβάνεται η αναβάθμιση δύο P-3B με επέκταση της δομικής τους ζωής γεγονός που θα εξασφάλιζε 4 χρόνια επιχειρησιακής ζωής ή περί τις 1.500-1.800 επιπλέον ώρες πτήσης. Κόστος 250 εκατομμύρια ευρώ,το κονδύλιο δηλαδή που προβλεπόταν για την αγορά νέων αεροσκαφών.
defencenet |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου