Σπύρος Πολέμης, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητρίου: «Η απόφαση να συμμετάσχουν ένοπλοι φρουροί πρέπει να ληφθεί από το διαχειριστή του πλοίου, ύστερα από προσεκτική μελέτη».
Αποδέχεται και επίσημα την αξιοποίηση στρατιωτικών ομάδων επί των πλοίων για την αποτροπή πειρατικών επιθέσεων το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping-ICS), υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι το κράτος σημαίας του πλοίου επιτρέπει κάτι ανάλογο και το δέχεται τόσο ο διαχειριστής του πλοίου όσο και ο ασφαλιστής.
Η Εκτελεστική Επιτροπή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, το οποίο εκπροσωπεί τις ναυτιλιακές ενώσεις όλων των χωρών, σε συνεδρίασή της στο Λονδίνο, εξέτασε την κατάσταση που επικρατεί στη ναυτιλία με το φαινόμενο της πειρατείας και αποφάσισε,
όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, να ξεκαθαρίσει τη θέση του σε ό,τι αφορά την επάνδρωση των εμπορικών πλοίων με στρατιωτικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση των πειρατών στον Ινδικό Ωκεανό και στην περιοχή της Σομαλίας.
Στο διαχειριστή η απόφαση
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκτιμά ότι η απόφαση να συμμετάσχουν ένοπλοι φρουροί, είτε ιδιώτες είτε δημόσιοι, είναι μία απόφαση που πρέπει να ληφθεί από το διαχειριστή του πλοίου, ύστερα από προσεκτική μελέτη του συνόλου των κινδύνων, και υπόκειται στην έγκριση του κράτους σημαίας και των ασφαλιστών του πλοίου, εξήγησε ο πρόεδρος του ICS, Σπύρος Πολέμης.
Η άποψη, στην οποία συμφωνούν όλες οι εφοπλιστές ενώσεις, παραμένει ότι, υπό κανονικές συνθήκες, δεν συνιστάται η αξιοποίηση ένοπλων ιδιωτικών ομάδων και αποτελούν δεύτερη λύση.
Ολες οι επιλογές
Ωστόσο, εν όψει της σημερινής κρίσης στον Ινδικό Ωκεανό, με 700 ναυτικούς ομήρους των πειρατών, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις πρέπει να μπορούν να διατηρήσουν όλες τις δυνατές επιλογές που προσφέρονται για την αποτροπή επιθέσεων και να υπερασπιστούν τα πληρώματά τους κατά της πειρατείας, τονίζει ο κ. Πολέμης.
Στο πλαίσιο αυτό, πολλές ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ένοπλες ομάδες επί των πλοίων είναι μία εναλλακτική λύση, καθώς η άλλη που προσφέρεται είναι να αποφεύγουν τη διέλευση από τον Ινδικό Ωκεανό, γεγονός που θα έχει εξαιρετικά επιζήμιες συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο. Ο κ. Πολέμης πρόσθεσε ότι η εξάλειψη της πειρατείας είναι η ευθύνη των κυβερνήσεων.
Ωστόσο, ο ίδιος διαπιστώνει μία απροθυμία από τις κυβερνήσεις που έστειλαν πολεμικά πλοία στην περιοχή της Σομαλίας να διαθέσουν επιπλέον κονδύλια. Οι δυτικές κυβερνήσεις δίνουν την εντύπωση ότι η κατάσταση στα ανοικτά της Σομαλίας μπορεί να γίνει ανεκτή, υπογράμμισε ο κ. Πολέμης.
Δυστυχώς, συνέχισε, μέχρι να πείσουμε τις κυβερνήσεις, η χρήση των ένοπλων φρουρών στα πλοία είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται, πρόσθεσε.
Πάντως, το ICS συμβουλεύει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να εξετάζει όλες τις πιθανές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών διαδρομών, για να αποφύγουν τα πλοία πειρατικές επιθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η πειρατεία έχει ετήσιο κόστος 7-12 δισ. δολ. για την παγκόσμια οικονομία.
Εάν ένας μεγαλύτερος αριθμός πλοίων επιλέξει το διάπλου της Αφρικής από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, τότε το κόστος για την παγκόσμια οικονομία και την αλυσίδα εφοδιασμού θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.
Επίσης, αρνητικές θα ήταν οι επιπτώσεις και για τις οικονομίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής σε αυτήν την πολύ ευαίσθητη πολιτικά στιγμή, τονίζει το ICS.
Ναυτεμπορική
Αποδέχεται και επίσημα την αξιοποίηση στρατιωτικών ομάδων επί των πλοίων για την αποτροπή πειρατικών επιθέσεων το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping-ICS), υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι το κράτος σημαίας του πλοίου επιτρέπει κάτι ανάλογο και το δέχεται τόσο ο διαχειριστής του πλοίου όσο και ο ασφαλιστής.
όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, να ξεκαθαρίσει τη θέση του σε ό,τι αφορά την επάνδρωση των εμπορικών πλοίων με στρατιωτικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση των πειρατών στον Ινδικό Ωκεανό και στην περιοχή της Σομαλίας.
Στο διαχειριστή η απόφαση
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκτιμά ότι η απόφαση να συμμετάσχουν ένοπλοι φρουροί, είτε ιδιώτες είτε δημόσιοι, είναι μία απόφαση που πρέπει να ληφθεί από το διαχειριστή του πλοίου, ύστερα από προσεκτική μελέτη του συνόλου των κινδύνων, και υπόκειται στην έγκριση του κράτους σημαίας και των ασφαλιστών του πλοίου, εξήγησε ο πρόεδρος του ICS, Σπύρος Πολέμης.
Η άποψη, στην οποία συμφωνούν όλες οι εφοπλιστές ενώσεις, παραμένει ότι, υπό κανονικές συνθήκες, δεν συνιστάται η αξιοποίηση ένοπλων ιδιωτικών ομάδων και αποτελούν δεύτερη λύση.
Ολες οι επιλογές
Ωστόσο, εν όψει της σημερινής κρίσης στον Ινδικό Ωκεανό, με 700 ναυτικούς ομήρους των πειρατών, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις πρέπει να μπορούν να διατηρήσουν όλες τις δυνατές επιλογές που προσφέρονται για την αποτροπή επιθέσεων και να υπερασπιστούν τα πληρώματά τους κατά της πειρατείας, τονίζει ο κ. Πολέμης.
Στο πλαίσιο αυτό, πολλές ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ένοπλες ομάδες επί των πλοίων είναι μία εναλλακτική λύση, καθώς η άλλη που προσφέρεται είναι να αποφεύγουν τη διέλευση από τον Ινδικό Ωκεανό, γεγονός που θα έχει εξαιρετικά επιζήμιες συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο. Ο κ. Πολέμης πρόσθεσε ότι η εξάλειψη της πειρατείας είναι η ευθύνη των κυβερνήσεων.
Ωστόσο, ο ίδιος διαπιστώνει μία απροθυμία από τις κυβερνήσεις που έστειλαν πολεμικά πλοία στην περιοχή της Σομαλίας να διαθέσουν επιπλέον κονδύλια. Οι δυτικές κυβερνήσεις δίνουν την εντύπωση ότι η κατάσταση στα ανοικτά της Σομαλίας μπορεί να γίνει ανεκτή, υπογράμμισε ο κ. Πολέμης.
Δυστυχώς, συνέχισε, μέχρι να πείσουμε τις κυβερνήσεις, η χρήση των ένοπλων φρουρών στα πλοία είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται, πρόσθεσε.
Πάντως, το ICS συμβουλεύει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να εξετάζει όλες τις πιθανές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών διαδρομών, για να αποφύγουν τα πλοία πειρατικές επιθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η πειρατεία έχει ετήσιο κόστος 7-12 δισ. δολ. για την παγκόσμια οικονομία.
Εάν ένας μεγαλύτερος αριθμός πλοίων επιλέξει το διάπλου της Αφρικής από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, τότε το κόστος για την παγκόσμια οικονομία και την αλυσίδα εφοδιασμού θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.
Επίσης, αρνητικές θα ήταν οι επιπτώσεις και για τις οικονομίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής σε αυτήν την πολύ ευαίσθητη πολιτικά στιγμή, τονίζει το ICS.
Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου