Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Απ;άντηση του Υπουργείου για τα Spartan με φανερή δυσαρέσκεια



Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Θεόδωρος Καράογλου  προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα την προμήθεια των αεροσκαφών C-27J σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψιν μου:
Στις 29 Ιαν. 2003 υπεγράφη μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΓΟΣΑΕ και της εταιρείας Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems (LMATTS) η σύμβαση 004Γ/03 ύψους 272.720.603 $ που αφορά στην προμήθεια 12 μεταφορικών Α/Φ C-27J (8 βασικής διαμόρφωσης και 4 με δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήσει) καθώς και στην προμήθεια εξοπλισμού, ανταλλακτικών, παροχής εκπαίδευσης και υπηρεσιών για την υποστήριξη των Α/Φ. Η σύμβαση ενεργοποιήθηκε στις 8 Αυγ. 2003.
Με την τροποποίηση Νο 1 της σύμβασης (22 Δεκ. 03) έγινε προμήθεια και εγκατάσταση συλλογών προστασίας στα 12 Α/Φ αυξάνοντας το κόστος της σύμβασης κατά 430.188$. Με την τροποποίηση Νο 2 έγινε αναθεώρηση των συνθέσεων των υλικών αρχικής υποστήριξης και επίγειου εξοπλισμού και των χρονοδιαγραμμάτων πληρωμών και προέκυψε πίστωση αξίας 664.912$.
Έως σήμερα  έχουν παραληφθεί με σημαντικές καθυστερήσεις τα οκτώ (8) πρώτα Α/Φ
και το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού - ανταλλακτικών - υπηρεσιών υποστήριξης και έχουν εκτελεστεί συνολικά πληρωμές ύψους 198.290.384$. Το ποσό των πληρωμών προκύπτει συνυπολογίζοντας την καταβολή προκαταβολής 40% του συνολικού συμβατικού τιμήματος, την παρακράτηση ποσού λόγω αποκλίσεων - ελαττωμάτων που διαπιστώθηκαν από την Επιτροπή Ελέγχου και Παραλαβών κατά την παραλαβή –η οποία από τα περί 36.000.000 $ που ήταν αρχικά έχει απομειωθεί σταδιακά σε 10.210.489$ με την αποκατάσταση παρατηρήσεων από τον Προμηθευτή– και τέλος την επιβολή κυρώσεων λόγω καθυστερημένων παραδόσεων ύψους  11.796.568$.
Η περαιτέρω υλοποίηση της σύμβασης προϋποθέτει την τροποποίησή της (No 3) σε ό,τι αφορά στην παράδοση των τεσσάρων (4) τελευταίων Α/Φ, για τα οποία ο Προμηθευτής δεν μπορεί να παράσχει προς το παρόν πιστοποιητικό Στρατιωτικού Τύπου (Military Type Certificate) για το σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήσει, λόγω έλλειψης κατάλληλου Α/Φ (τάνκερ) για την εκτέλεση των σχετικών δοκιμών, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέψει τη δρομολόγηση ενεργειών για την οριστικοποίηση θεμάτων τεχνικής φύσεως τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα των Α/Φ.
Πρόσφατα ο προμηθευτής προσκόμισε πιστοποιητικά κυριότητας και έχει αρχίσει η διαδικασία αξιολόγησης όλων των θεμάτων της προτεινόμενης τροποποίησης της σύμβασης προκειμένου να αποδοθεί στην ΠΑ, το ταχύτερο δυνατό, ένα πλήρη αξιόπιστο σύστημα αερομεταφορών, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που είχαν τεθεί και στους συμβατικούς όρους.
Σε ό,τι αφορά στη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης (FOS), η οποία είναι ανεξάρτητη της κύριας σύμβασης, σημειώνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για τη σύναψή της σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία περί προμηθειών αμυντικού υλικού.
Ερώτηση 11562/17-02-2011 της Βουλής των Ελλήνων
Άλλο ένα παράδειγμα προχειρότητας και έλλειψης σχεδιασμού που επικρατούσε την περίοδο 1996-2004, αποτελεί η αγορά από τη χώρα μας δώδεκα μεσαίων μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J. Από το 2003 έως σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο έχει δαπανήσει 193 εκατ. δολάρια, παρέλαβε 8 αεροσκάφη, από τα οποία μόνο τα δυο είναι σε θέση να πετάξουν, ενώ τα 4 δεν διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά και για αυτό δεν παρελήφθησαν από την πολεμική αεροπορία. Μάλιστα έως σήμερα έχουν γίνει τουλάχιστον έξι τροποποιήσεις της σύμβασης και σύμφωνα με ανώτατα στελέχη η απουσία σύμβασης τεχνικής υποστήριξης καθιστά δυσχερή και ακριβή τη συντήρησή τους.
Η οριστική λύση του θέματος αναμένεται να επέλθει μόνο με την υπογραφή σύμβασης τεχνικής υποστήριξης, η οποία αναβάλλεται διαρκώς λόγω της οικονομικής στενότητας. Είναι προφανής η προχειρότητα και ανυπαρξία ουσιαστικού σχεδίου για την παραλαβή των συγκεκριμένων μεταγωγικών αεροσκαφών. Τα ποσά που δαπανώνται και δαπανήθηκαν για την προμήθεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι τεράστια και εύλογα προκαλούν τα ερωτηματικά των πολιτών, την ώρα που οι Έλληνες πολίτες στενάζουν υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης και των δυσβάσταχτων μέτρων που έλαβε η Κυβέρνηση του ΠΑΣOK.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
-Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο Υπουργείο, αναφορικά με το θέμα που αφορά την αγορά 12 μεταγωγικών αεροσκαφών από τη χώρα μας;
Ο ερωτών βουλευτής
Θεόδωρος Καράογλου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης