Το RG-31 σε παρουσίαση στο Ζάππειο, στις 7 Νοεμβρίου 2007. Είναι εμφανής η διατομή σχήματος V του θαλάμου επιβατών, σήμα κατατεθέν των οχημάτων MRAP για μέγιστη αντοχή σε νάρκες με το ελάχιστο δυνατό βάρος. (Αρχείο «ΕΑ&Α»/Β. Παγώτσης)
Με κατεπείγουσες διαδικασίες προωθείται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η προμήθεια 32 οχημάτων Ανθεκτικών σε Νάρκες, Προστατευόμενων από Ενέδρες (MRAP) για τις ελληνικές δυνάμεις στο Αφγανιστάν, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα χρηματοδοτηθεί από τις προβλεπόμενες πιστώσεις του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας για ειρηνευτικές επιχειρήσεις. Προηγήθηκε η ανεπιτυχής αναζήτηση μεταχειρισμένων τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων από φιλικά κράτη. Από τα 32 οχήματα της απαίτησης, 28 θα είναι διαμορφωμένα για μεταφορά προσωπικού, δύο για καθήκοντα διοίκησης και τα υπόλοιπα δύο φορειοφόρα. Οι προδιαγραφές καταρτίσθηκαν ήδη και αναμένουν την έγκριση του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου, ωστόσο σε ορισμένα σημεία τους θεωρούνται παράδοξες και αντιφατικές. Φαίνεται πως ακόμη και την ύστατη ώρα, με ευδιάκριτη την πιθανότητα προκήρυξης πρόωρων εκλογών, επιδιωκόταν να πριμοδοτηθούν πολιτικά ευνοούμενες υποψηφιότητες!
Το όχημα θα είναι τροχοφόρο, χωρίς διευκρίνιση ή προτίμηση μεταξύ 4x4 και 6x6. Ωστόσο ο συνοδευτικός κατάλογος 7 υποψηφιοτήτων περιλαμβάνει οχήματα 4x4 αποκλειστικά. Οι προδιαγραφές προβλέπουν μέγιστο μικτό βάρος 19 τόνων και κινητήρα για λόγο ισχύος προς βάρος 20 hp/t, επαρκή ευκινησία με μέγιστη ταχύτητα 95 km/h, αυτονομία 500 km και δυνατότητα κίνησης 40 km με ξεφούσκωτο ελαστικό τροχού (run flat). Απαράβατος όρος είναι η ικανότητα μεταφοράς 1+4 ατόμων, ενώ επιθυμητή είναι η επιβίβαση μιας ομάδας μάχης με πλήρη φόρτο. Σχετικά με την προστασία, απαράβατοι όροι είναι η θωράκιση τουλάχιστον Επιπέδου 3 του χώρου επιβαινόντων και της οροφής, καθώς και η δυνατότητα αναβάθμισης σε Επίπεδο 4 και 4a. Επιθυμητά είναι τα αντίστοιχα επίπεδα θωράκισης για το συγκρότημα ισχύος. Προβλέπονται επίσης αντιθραυσματική εσωτερική επένδυση, κόφτης συρματόσχοινων και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης στο συγκρότημα ισχύος. Οι απαιτήσεις εσωτερικής μεταφοράς από αεροσκάφος C-130 και αερόστρωμνο τύπου Zubr είναι φυσιολογικές, αλλά η επιθυμητή δυνατότητα ανάρτησης από ελικόπτερα του Ελληνικού Στρατού δεν θα επέτρεπε την αξιοποίηση του ορίου βάρους, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις μεταφοράς προσωπικού και προστασίας. Ειδικά μάλιστα το επιθυμητό χαρακτηριστικό για ικανότητα πλεύσης και διάβασης υδάτινου κωλύματος ευνοεί βαθμολογικά συγκεκριμένο όχημα, το οποίο δεν ανήκει καν στην κατηγορία MRAP!
Σχετικά με τον οπλισμό, απαράβατοι όροι είναι ο πυργίσκος με πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 mm και εξοπλισμό νυχτερινής παρατήρησης και σκόπευσης, καθώς και η ικανότητα προσαρμογής πολυβόλου των 7,62 mm ή αυτόματου βομβιδοβόλου των 40 mm. Επιθυμητή είναι η τοποθέτηση τηλεχειριζόμενου πυργίσκου οπλισμού. Προβλέπονται επίσης τηλέμετρο λέιζερ, τουλάχιστον 6 μονάδες εκτόξευσης καπνογόνων των 76 mm, σύστημα προσδιορισμού θέσης, σύστημα κλιματισμού και προστασίας από Πυρηνικές, Βιολογικές, Χημικές (NBC) απειλές, καθώς και θέσεις με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, αλλά όχι απαραίτητα αναρτημένες από την οροφή ή προστασίας από κλονισμό (anti-shock)!
Η μελέτη θεωρεί πως οι απαράβατοι όροι καλύπτονται από τα οχήματα Dingo II, RG-32M, RG-31, Bushmaster II, MAXXPRO, Sherpa 4 Grand Volume και VAB.Ελληνική Άμυνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου