Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

Love NH-90 Story


Μέχρι τη φετινή άνοιξη η υπόθεση προμήθειας των 20 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 που πρόκειται να αντικαταστήσουν μέρος των γηραιών και επικίνδυνων πλέον UH-IH είχε φτάσει σε αδιέξοδο.
Τα ελικόπτερα αυτά της κοινοπραξίας Eurocopter / NH-Industries (γερμανογαλλική κατά βάση) αγοράστηκαν το 2003 σε τιμές διπλάσιες από αυτές των Φινλανδών και ήταν προγραμματισμένα να παραδοθούν το 2007. Αυτό βέβαια δεν έγινε και ο Στρατός είχε εκφράσει ανοιχτά και κατ' επανάληψη τη δυσαρέσκειά του γιατί αδυνατούσε να εκτελέσει τις επιχειρησιακές του αποστολές.
Αιφνίδια, την 15η Ιουνίου εμφανίστηκε στην Αθήνα ο αντιπρόεδρος της Eurocopter Olivier Michalon, και ύστερα από αρκετές διαβουλεύσεις με τον κ. Βενιζέλο και τον γενικό γραμματέα Εξοπλισμών Β. Βασιλάκο υποσχέθηκε την έναρξη παράδοσης των ελικοπτέρων από το καλοκαίρι του 2011 και έκπτωση 17%!
Ο κ. Βενιζέλος θεώρησε μεγάλη επιτυχία το γεγονός και το παρουσίασε την Πέμπτη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τελετουργικά, παρουσία τού Α/ΓΕΣ, του γεν. διευθυντή ΓΔΑΕΕ και άλλων επισήμων, ως θρίαμβο! Στη συμφωνία συγκατατέθηκε και ο εκπρόσωπος της ΝΔ, τ. ΥΕΘΑ κ. Τασούλας.
Αυτά ως προς την «κρούστα» και την επιφάνεια. Τι υποκρύπτουν όμως όλα αυτά και τι παρέλειψε να αναφέρει ο κ. Βενιζέλος, εκ προθέσεως φυσικά; Τα παρακάτω:
- Ότι τα θρυλικά ελικόπτερα αγοράστηκαν με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό, από τους Σημιτογιάννους το 2003 σε τιμές εξωφρενικές (659 εκατ. ευρώ έναντι 368 που έδωσαν οι Φινλανδοί).
- Ότι καταβλήθηκε προκαταβολή 40% (για τους γνωστούς λόγους), ενώ κάθε άλλος πελάτης δεν κατέβαλε παραπάνω από 25%.
- Ότι τα προσφερθέντα αντισταθμιστικά είναι αστεία και ότι έχουν πραγματοποιηθεί ελάχιστα.
- Ότι η ΕΒΣ (Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή) είναι ελάχιστη, δεν την απαιτήσαμε, ενώ π.χ. η Φινλανδία τα συναρμολογεί στο Ελσίνκι, στα εργοστάσια της Patria.
- Το ότι από το 2008 οι κ. Μεϊμαράκης και Βασιλάκος διαδοχικά έπρεπε να απαιτήσουν από τη Eurocopter την καταβολή ρητρών και ουδέν έπραξαν.
Τέλος, ειδήμονες επιμένουν ότι η έκπτωση του 17% είναι πολύ κατώτερη από το ύψος των ποινικών ρητρών που έπρεπε να έχει εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο από την εταιρεία και τη ζημία της μη εκτέλεσης ΑΩ.
Υπάρχουν πολλά ερωτήματα για την υπόθεση και η απάντηση στον γρίφο «Σε τι αποβλέπει αυτό το παίγνιο» προσεχώς.
Και, a propos, που λένε οι γάλλοι φίλοι του κ. Βενιζέλου. Γιατί τέτοια πρεμούρα για την παρουσίαση αυτού του θέματος στη Βουλή και οι συνεχείς αναβολές στο καυτό πρόβλημα των πυρομαχικών αρμάτων; Φυσικά, δεν περιμένω απάντηση.
Κ.Φ.
* Το μεγαλύτερο εξοπλιστικό σκάνδαλο της
Σημιτοκρατίας. Μεγαλύτερο ακόμη κι απ' αυτό
των υποβρυχίων.

*******

Τα φρένα δεν πιάνουν
• Από την αρχή του χρόνου έχουν παραιτηθεί 1.235 αξιωματικοί, μέσα σε έξι μήνες. Αναλογικά 500 της Π.Α. (4% των ιπτάμενων), 450 του Σ.Ξ. και 285 του Π.Ν.
• Μετά και την ανακοίνωση των συνταξιοδοτικών μέτρων, η αποχώρηση προβλέπεται να γίνει φυγή και οι αποχωρήσαντες να ξεπερνούν τις 3.000!
• Το υπουργείο Άμυνας, υπερήφανο και αδιάφορο, ουδέν μέτρον φρεναρίσματος λαμβάνει...
• «Οι αξιωματικοί παραιτούνται καθημερινά, τα Ταμεία τους παραπαίουν, οι μονάδες μαστίζονται από την έλλειψη προσωπικού και τα ρουσφέτια αλωνίζουν», σχολιάζει, σωστά, η «Ε» (5.7.10)

***

Αεροπορικά...
• Η ΠΑ ψάχνει για εκπαιδευτικό. Η καλύτερη λύση είναι η εύρεση εταίρων στο ΝΑΤΟ ή αλλαχού, που έχουν ανάγκη το ίδιο υλικό, ώστε να γίνει κοινή προμήθεια, εκπαίδευση κ.λπ.
• Ωστόσο, απόστρατος Σμήναρχος με πληροφόρησε ότι υπάρχουν σε ένα υπόστεγο στη Θεσσαλονίκη μερικά παλαιά F-5B. Μήπως, στην ανέχεια και τις δυσκολίες, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκπαίδευση προηγμένου σταδίου; Ίσως να παραβιάζω ανοικτές θύρες σε θέμα που μπορεί ήδη να απασχολεί τον κ. Α/ΓΕΑ.
• Στην ΠΑ, επίσης, χρησιμοποιούνται μερικά ειδικά οχήματα για εξυπηρέτηση της γραμμής πτήσεως (μεταφορά πιλότων, υλικών, μικρομηχανημάτων κ.λπ.), τα λεγόμενα μουλάρια (mules) των αεροδρομίων.
• Από αυτά δεν υπάρχει κανένα. Εξάντλησαν το όριο ζωής τους και το σύστημα ταλαιπωρείται.
• Υπάρχει στο γραφείο του κ. Βενιζέλου, προς υπογραφή, φάκελος, ανάμεσα σε δεκάδες άλλους, για προμήθεια 42 τέτοιων οχημάτων. Προτεραιότητα στα ανταλλακτικά, βέβαια, αλλά και χωρίς «μουλάρια» δεν ζουν τα αεροδρόμια. Όχι ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι...
Δηλώσεις...
• «Αν δαπανήσουμε τώρα για την Άμυνα, οι έλληνες πολίτες θα εξεγερθούν», δηλώνει ο προσηνής και χαμηλών τόνων αναπληρωτής υπουργός κ. Πάνος Μπεγλίτης.
• Να δείτε τι θα κάνουν, όμως, κ. αναπληρωτά, αν γίνει κανένα ρεσάλτο σε ακριτικό νησί ή αράξουν «αρόδο» 2-3 τουρκικές φρεγάτες έξω από το Σούνιο...
• Φίδι που μας έφαγε όλους...

***

Και όμως έγιναν
Κάποιους ενόχλησε το δημοσίευμα της προηγούμενης Κυριακής για τις μεταθέσεις ανθρώπων του πρώην Αρχηγού του Ναυτικού. Ας πούμε λοιπόν μερικές από αυτές: Ο ανθυποπλοίαρχος Δ.Π. μετατέθηκε αρχικά στην Ιστορική Υπηρεσία, άλλαξε μετά για ΚΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε παραίτηση. Η ανθυποπλοίαρχος Ε.Κ. μετατέθηκε αρχικά για ΟΣΜΑΝ, άλλαξε μετά για ΔΕΝ, με αποτέλεσμα και αυτή να οδηγηθεί σε παραίτηση. Ο ανθυποπλοίαρχος Κ.Δ. μετατέθηκε αρχικά για Ιστορική Υπηρεσία, άλλαξε μετά για ΚΕΠΑΛ. Η υπαξιωματικός Ι.Φ. μετατέθηκε αρχικά για ΜΤΝ, άλλαξε μετά για ΝΝΑ κ.λπ. Αν μάλιστα θυμηθούμε τις αποστρατείες των ανθρώπων του πρώην Α/ΓΕΝ τον Μάρτιο που πέρασε (Δάβαρης, Ανδροβιτσανέας, Παλιάτσος, Τσέτης, Πούλος κ.λπ.), βγαίνει εύκολα το συμπέρασμα: Ο ρεβανσισμός σε όλο του το μεγαλείο!

Ωραία λόγια...
• «Δεν χαριζόμαστε σε κανέναν στη διαφθορά», δηλώνει υπερήφανα ο κ. πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» (4.7.10.)
• Ας ρωτήσει τον κ. Καστανίδη, που κι αυτός εξακοντίζει μύδρους κατά της διαφθοράς ενώ ουδέν πράττει για να την ξεδοντιάσει, γιατί και πώς «πνίγηκαν» στο Πρωτοδικείο Αθηνών οι παρακάτω φάκελοι προ ανακρίσεως:
- Αντισταθμιστικών TOR-MI.
- Προμήθειας ελικοπτέρων
NH-90.
- Εκσυγχρονισμού φρεγατών κ.ά.
Είπε και... καθάρισε
• Αναφέρομαι στον σημαιοφόρο και σταυροφόρο της διαφάνειας, αντιπρόεδρο κ. Θ. Πάγκαλο.
• Έφα ο ανήρ:
- Θα ήταν φασιστικό να διώξουμε υπουργούς (σ.σ.: που έκλεψαν, εννοεί), όταν από το Σύνταγμα έχουν παραγραφεί οι πράξεις τους (σ.σ.: Απλώς θα χαριεντιζόμαστε και θα συντρώγουμε στο «17» μαζί τους...).
- Τα λεφτά τα φάγαμε όλοι μαζί σε μισθούς, επιδόματα και φακελάκια (σ.σ.: εξισώνει έτσι καρχαρίες, ολετήρες, ακόρεστους μεγαλοάρπαγες, με μικροαμαρτωλούς πολίτες).
- Οπότε; Η υπόθεση έληξε. ΟΛΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, δηλαδή ΟΥΔΕΙΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ. Πώς να μη χαίρομαι για τη φιλοσοφία του ανδρός;
Έκθεση αεροπορικού υλικού
(Αγγλία)
• Στην Έκθεση Πολεμικού Υλικού Ξηράς που έγινε τις προηγούμενες εβδομάδες στο Παρίσι, το ελληνικό υπουργείο Άμυνας και τα Επιτελεία εκπροσωπήθηκαν από έναν διπλωμάτη - σύμβουλο του κ. Βενιζέλου, που έκρινε ότι ένας πρέσβης είναι αρμοδιότερος ενός αξιωματικού.
• Στο Φάρμπορο (Αγγλία) επρόκειτο να σταλεί ως εκπρόσωπος ο ιερεύς του ΥΕΘΑ, αλλά την τελευταία στιγμή το υπουργείο σκέφτηκε ωριμότερα και ενέκρινε τη μετάβαση του υπαρχηγού ΓΕΑ.
Αναφωνώ ζήτω...
Το Παρόν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης