Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Το τελευταίο «χαρτί» για την επιβίωσή της παίζει η ΕΛΒΟ

Ολα κρίνονται από τη συμμετοχή στην κατασκευή του ΤΟΜΑ ΒΜΡ 3


Την τελευταία πραγματική ευκαιρία για τη σωτηρία της, κινδυνεύει να χάσει η ΕΛΒΟ της οποίας τα δάνεια, αν και εξυπηρετούμενα, είναι διπλάσια από τον τζίρο, ενώ από τους 620 εργαζόμενους στη βιομηχανία, την τελευταία περίπου διετία, απασχολείται μόλις το 10%- 15%.

Διοίκηση και εργαζόμενοι συμφωνούν ότι για την ΕΛΒΟ όλα θα κριθούν από τη συμμετοχή της στην κατασκευή του ρωσικού ΤΟΜΑ ΒΜΡ 3. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας κατεβαίνουν σε νέες κινητοποιήσεις και ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας (ΥΕΘΑ) να παρέμβει στις διαπραγματεύσεις με τη ρωσική πλευρά, η οποία δείχνει απρόθυμη να αναθέσει ουσιαστικό έργο στην ΕΛΒΟ και απειλεί ότι, αν η ελληνική βιομηχανία δεν δεχθεί τα «ψίχουλα» που της προσφέρονται, «θα πάει αλλού». Σημειώνεται ότι την ΕΛΒΟ έχουν επισκεφθεί αποστολές της Rosoboronexport, της ρωσικής εταιρείας εξαγωγής εξοπλιστικών συστημάτων και της Kurganmashzavod JSC, βιομηχανίας σχεδιασμού και παραγωγής οχημάτων.

«Για την ΕΛΒΟ είναι ή τώρα ή ποτέ. Δεν βγαίνουν κάθε ημέρα προγράμματα του 1,2 δισ. ευρώ σε οχήματα για το στρατό. Το ΤΟΜΑ κοντεύει να γίνει η χαριστική βολή για την ΕΛΒΟ, η οποία εδώ και 5 χρόνια βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας», τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στην ΕΛΒΟ και οργανωτικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου (ΠΟΕΜ), Γιώργος Μαυρομάτης, προσθέτοντας ότι η παρούσα πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ είναι η μοναδική στα χρονικά της εταιρείας, που δεν έχει επισκεφθεί την ΕΛΒΟ και δεν γνωρίζει τις δυνατότητες της βιομηχανίας.

«Μας αντιμετωπίζουν σαν λαμαρινάδικο. Οι εργασίες που οι Ρώσοι παραχωρούν -βαψίματα, τοποθετήσεις καθισμάτων και ρεζερβουάρ- δεν θα δώσουν απασχόληση για παραπάνω από 800 εργατοώρες συνολικά, δηλαδή δουλειά σε 20 συναδέλφους μας.

Δεν θα δεχθούμε να κλείσει το θέμα μέσα στην άπνοια του καλοκαιριού. Ζητάμε να παρέμβει το υπουργείο στις διαπραγματεύσεις», καταλήγει ο κ. Μαυρομάτης.

Η γενικότερη κατάσταση της ΕΛΒΟ μόνο ως κακή μπορεί να περιγραφεί. Είναι καθαρά θέμα χρόνου το πόσο θα αντέξει να λειτουργεί, χωρίς ουσιαστικό έργο. Άλλωστε είναι βέβαιο, με στοιχεία εξαμήνου 2009, πως και η φετινή χρήση θα κλείσει με ζημίες, κοντά στα 17 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος θα είναι στα περυσινά επίπεδα, δηλαδή γύρω στα 40 εκατ. ευρώ, όταν τα δάνεια φθάνουν τα 80 εκατ. ευρώ.

Η βιομηχανία, ακόμη περιμένει τα 20 εκατ. ευρώ που είχε υποσχεθεί τον Απρίλιο του 2008, το ΥΠΟΙΟ, για την ανακατασκευή παλιών οχημάτων του στρατού. Ως τώρα έχουν γίνει συμβάσεις ύψους μόλις 5 εκατ. ευρώ.

Αιτήματα χωρίς ανταπόκριση

Σύμφωνα με έγκυρη πληροφόρηση της «Ν», η διοίκηση της εταιρείας έχει επανειλημμένως ζητήσει να γίνει δεκτή από τον υπουργό και τους υφυπουργούς του ΥΕΘΑ, αλλά μέχρι σήμερα δεν βρήκε ανταπόκριση στο αίτημά της.

Το μόνο βέβαιο είναι πως η ΕΛΒΟ καρκινοβατεί και πως, με τα σημερινά δεδομένα, δεν θα μπορέσει να παραμείνει σε λειτουργία για πολύ. Αλλωστε όπως χαρακτηριστικά λέχθηκε, «το 2010 δεν θα έχουμε ούτε βίδα να σφίξουμε».

Οι εργαζόμενοι που χθες έκαναν τρίωρη στάση εργασίας και πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης (ΥΜΑΘ), έχουν αποφασίσει το «μπλοκάρισμα» των παραδόσεων των αρμάτων Leopard (παραγωγή της KMW), μέχρι η κυβέρνηση να επιδείξει πολιτική βούληση και να παρέμβει ουσιαστικά στα ζητήματα που απασχολούν την εταιρεία, η οποία, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει, μέχρι σήμερα συνεχίζει να πληρώνει κανονικά τους εργαζομένους, καθώς υπάρχουν από πίσω οι πλάτες του ομίλου Μυτιληναίου.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε επίσης