Επιστολή με την οποία προειδοποιούν τα ΕΝΑΕ ότι έχοντας καθυστερήσει την έναρξη ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων Type 214 κινούνται εκτός των ορίων της σύμβασης που υπογράφηκε μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο έστειλε το ΓΕΝ στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τη νέα ιδιοκτησία την περασμένη εβδομάδα. Καλούν, δε, την εταιρεία να προχωρήσει άμεσα στην έναρξη ναυπήγησης του πέμπτου υποβρυχίου Type 214 και πρώτου από τα δύο νέα που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο ως τροποποίηση της σύμβασης Neptune II. Τα ΕΝΑΕ, παρά το γεγονός ότι έχουν στα χέρια τους το συμβόλαιο εδώ και επτά μήνες και παρά το γεγονός ότι έχουν εισπράξει εδώ και σαράντα ημέρες την προκαταβολή των 50 εκατ. ευρώ για την ναυπήγηση του πέμπτου υποβρυχίου, εν τούτοις δεν έχουν ούτε καν προκαταρτική μελέτη ή κάποιο προγραμματισμό για τη ναυπήγηση του υποβρυχίου.
Στην προειδοποιητική επιστολή, η οποία σίγουρα πριν σταλεί τέθηκε υπ’όψιν του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, αναφέρεται ότι από την στιγμή που θα συνεχιστεί αυτή η καθυστέρηση στην τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων τότε «Θα τεθεί εν αμφιβόλω η καταβολή της δεύτερης δόσης», η οποία είναι επίσης 50 εκατ. ευρώ και τοποθετείται στα τέλη Μαϊου με αρχές Ιουνίου.
Μετά την λήψη της προειδοποίησης του ΓΕΝ, ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ισκαντάρ Σάφα, επιδίωξε και είχε συνάντηση με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, όπου συζητήθηκε το θέμα προκειμένου να κατευναστούν οι ανησυχίες Επιτελείου και υπουργείου.
Το όλο σκηνικό αποδεικνύει τους κινδύνους που υπάρχουν οι προβληματικές καταστάσεις του παρελθόντος να επικρατήσουν και πάλι με υψηλό ρίσκο για το ναυπηγείο και κυρίως για το Π.Ν.
Στο μεταξύ μία μεγάλη εκκρεμότητα που έχει να κάνει με την παραλαβή του υποβρυχίου Type 209/1200 S118 ΩΚΕΑΝΟΣ που εκσυγχρονίζεται, προβληματίζει ως προς την τελική της κατάληξη.
Κοντεύουν δύο χρόνια που έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, όλη η εργασία έχει αποπληρωθεί (300 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν από το δημόσιο στα ΕΝΑΕ μέχρι το τέλος του 2010), αλλά παραμένει δεμένο στο ντόκο, ενώ ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έχει εκφράσει στην Βουλή ερωτήματα ως προς το αν έχει επιτύχει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Υπενθυμίζεται ότι είναι το πρώτο και το μοναδικό υποβρύχιο παγκοσμίως της τύπου που υπέστη τέτοιας έκτασης εκσυγχρονισμό με την τοποθέτηση συστήματος AIP.
Άλλωστε η ίδια η ThyssenKrupp Marine Systems κατά την πρόοδο του προγράμματος εκσυγχρονισμού του S118, διατύπωσε την επιθυμία να απεμπλακεί από τον εκσυγχρονισμό των λοιπών δύο Type 209/1200 (η Neptune II αφορούσε συνολικά τρία 209/1200) και να ναυπηγήσει δωρεάν δύο νέα Type 209/1400 AIP στην θέση τους.
defencenet
Στην προειδοποιητική επιστολή, η οποία σίγουρα πριν σταλεί τέθηκε υπ’όψιν του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, αναφέρεται ότι από την στιγμή που θα συνεχιστεί αυτή η καθυστέρηση στην τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων τότε «Θα τεθεί εν αμφιβόλω η καταβολή της δεύτερης δόσης», η οποία είναι επίσης 50 εκατ. ευρώ και τοποθετείται στα τέλη Μαϊου με αρχές Ιουνίου.
Μετά την λήψη της προειδοποίησης του ΓΕΝ, ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ισκαντάρ Σάφα, επιδίωξε και είχε συνάντηση με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, όπου συζητήθηκε το θέμα προκειμένου να κατευναστούν οι ανησυχίες Επιτελείου και υπουργείου.
Το όλο σκηνικό αποδεικνύει τους κινδύνους που υπάρχουν οι προβληματικές καταστάσεις του παρελθόντος να επικρατήσουν και πάλι με υψηλό ρίσκο για το ναυπηγείο και κυρίως για το Π.Ν.
Στο μεταξύ μία μεγάλη εκκρεμότητα που έχει να κάνει με την παραλαβή του υποβρυχίου Type 209/1200 S118 ΩΚΕΑΝΟΣ που εκσυγχρονίζεται, προβληματίζει ως προς την τελική της κατάληξη.
Κοντεύουν δύο χρόνια που έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, όλη η εργασία έχει αποπληρωθεί (300 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν από το δημόσιο στα ΕΝΑΕ μέχρι το τέλος του 2010), αλλά παραμένει δεμένο στο ντόκο, ενώ ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έχει εκφράσει στην Βουλή ερωτήματα ως προς το αν έχει επιτύχει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Υπενθυμίζεται ότι είναι το πρώτο και το μοναδικό υποβρύχιο παγκοσμίως της τύπου που υπέστη τέτοιας έκτασης εκσυγχρονισμό με την τοποθέτηση συστήματος AIP.
Άλλωστε η ίδια η ThyssenKrupp Marine Systems κατά την πρόοδο του προγράμματος εκσυγχρονισμού του S118, διατύπωσε την επιθυμία να απεμπλακεί από τον εκσυγχρονισμό των λοιπών δύο Type 209/1200 (η Neptune II αφορούσε συνολικά τρία 209/1200) και να ναυπηγήσει δωρεάν δύο νέα Type 209/1400 AIP στην θέση τους.
defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου