«Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα», είναι η παροιμία που μας ήρθε άμεσα στο μυαλό όταν έγινε γνωστό το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel που αποκάλυπτε ότι η ThyssenKrupp που μεταξύ άλλων έχει και ναυπηγεία (τα γνωρίσαμε από την καλή και από την ανάποδη στην υπόθεση των δικών μας Type 214) προσέφυγε στη γερμανική κυβέρνηση για ένα «ελληνικό θέμα»:
Με το κλασικό επιχείρημα «δεν μπορεί εμείς να τους διασώζουμε από τη χρεοκοπία και αυτοί να κατασκευάζουν φρεγάτες σε γαλλικά ναυπηγεία», ζήτησε από την κυβέρνηση Μέρκελ να παρέμβει και να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη, δηλαδή την κατασκευή φρεγατών FREMM για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από τη γαλλική DCNS.
Αιχμή των διαμαρτυριών η φερόμενη ως πρόταση του Παρισιού για δωρεάν ναυπήγηση των φρεγατών (μη καταβολή χρημάτων επί πενταετία, προφανώς μέχρι να ξεκαθαρίσει το οικονομικό τοπίο στην Ελλάδα) και στη συνέχεια δέσμευση απορρόφησής τους από το γαλλικό Ναυτικό εάν η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώσει το κόστος το οποίο καταγράφεται σε 300 εκατομμύρια ανά μονάδα, αν και σε περίπτωση ναυπήγησης αυτού που προέβαλλε ως επιθυμία το Πολεμικό Ναυτικό, το κόστος θα είναι τουλάχιστον διπλάσιο.
Είναι πραγματικά φαιδρό να σημειώνονται τέτοια περιστατικά τη στιγμή που η Ελλάδα παλεύει να αποφύγει τη χρεοκοπία, ενώ τόσο Γερμανοί όσο και Γάλλοι επώνυμοι έχουν κατηγορήσει αμφότερες τις χώρες για την «αρπακτική» συμπεριφορά τους απέναντι στην Ελλάδα στα εξοπλιστικά ζητήματα, η οποία συνέτεινε στη διαμόρφωση της σημερινής οικονομικής κατάστασης…
Σημείο Άμυνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου