Του Σάββα Δ. Βλάσση*
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία σήμερα η διήμερη άσκηση βολών Αέρος-Αέρος «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ 1/12» της Πολεμικής Αεροπορίας, με πραγματικά βλήματα AIM-9L και Magic II. Οι βολές εκτελέσθηκαν στα πεδία βολής Ζακύνθου (20 Ιουνίου) και Ψαθούρας (21 Ιουνίου) και αφορούσαν συνολικώς 10 βλήματα AIM-9L και 2 Magic II.
Βλήματα Sidewinder εκτόξευσαν αεροσκάφη F-4E AUP της 339 Μοίρας, F-16 Block 30 της 330 Μοίρας, F-16 Block 50 της 341 Μοίρας και F-16 Block 52+ των 337 και 343 Μοιρών. Βλήματα Magic II εκτοξεύθηκαν από αεροσκάφος Mirage 2000EGM της 332 Μοίρας και Mirage 2000-5Mk2 της 331 Μοίρας. Στην περίπτωση της 331 Μοίρας, διαψεύσθηκαν πληροφορίες που έφεραν τα Mirage 2000-5Mk2 να έχουν ικανότητα εκτοξεύσεως μόνο βλημάτων MICA.
Οι βολές εκτελέσθηκαν εναντίον φωτιστικών βομβών LUU-2C/B οι οποίες μετά την άφεσή τους πέφτουν με αλεξίπτωτο. Η διαδικασία που εφαρμόσθηκε, προέβλεπε την πτήση ενός αεροσκάφους F-4E της 338 Μοίρας ή ενός A-7E της 336 Μοίρας, εφοδιασμένου με φωτιστικές βόμβες LUU-2C/B. Πίσω από αυτό (in trail), σε εύλογη απόσταση, πετούσε το αεροσκάφος που επρόκειτο να εκτελέσει την βολή. Το αεροσκάφος που έφερε τις φωτιστικές βόμβες, αμέσως μετά την άφεση, εκτελούσε στροφή 180 μοιρών. Μόλις ερχόταν σε θέση ασφαλείας (abeam), δηλαδή παράλληλα με το αεροσκάφος που έφερε το προς εκτόξευση βλήμα, ο χειριστής του τελευταίου εκτελούσε την βολή.
Η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί ανάλογες βολές σε ετήσια βάση, καθώς με τον τρόπο αυτόν αξιοποιούνται βλήματα των οποίων έχει λήξει το όριο ζωής, με σκοπό την απόκτηση εμπειρίας από το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να θυμίσουμε την εκκρεμότητα που εξακολουθεί να υφίσταται όσον αφορά την γενική επιθεώρηση φιαλών ψύξεως TMU-72 των βλημάτων ΑΙΜ-9 και ΑΙΜ-2000 IRIS-T. Το ΓΕΑ είχε προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό πέρυσι, που αφορούσε επιπλέον, την μετατροπή των παλαιών TMU-72/B και TMU-72A/B σε TMU-72B/B, πλην όμως στις 15 Σεπτεμβρίου 2011 ο διαγωνισμός ματαιώθηκε, δίχως έκτοτε να υπάρξει εξέλιξη σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα για το οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Εν Κρυπτώ
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία σήμερα η διήμερη άσκηση βολών Αέρος-Αέρος «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ 1/12» της Πολεμικής Αεροπορίας, με πραγματικά βλήματα AIM-9L και Magic II. Οι βολές εκτελέσθηκαν στα πεδία βολής Ζακύνθου (20 Ιουνίου) και Ψαθούρας (21 Ιουνίου) και αφορούσαν συνολικώς 10 βλήματα AIM-9L και 2 Magic II.
Βλήματα Sidewinder εκτόξευσαν αεροσκάφη F-4E AUP της 339 Μοίρας, F-16 Block 30 της 330 Μοίρας, F-16 Block 50 της 341 Μοίρας και F-16 Block 52+ των 337 και 343 Μοιρών. Βλήματα Magic II εκτοξεύθηκαν από αεροσκάφος Mirage 2000EGM της 332 Μοίρας και Mirage 2000-5Mk2 της 331 Μοίρας. Στην περίπτωση της 331 Μοίρας, διαψεύσθηκαν πληροφορίες που έφεραν τα Mirage 2000-5Mk2 να έχουν ικανότητα εκτοξεύσεως μόνο βλημάτων MICA.
Οι βολές εκτελέσθηκαν εναντίον φωτιστικών βομβών LUU-2C/B οι οποίες μετά την άφεσή τους πέφτουν με αλεξίπτωτο. Η διαδικασία που εφαρμόσθηκε, προέβλεπε την πτήση ενός αεροσκάφους F-4E της 338 Μοίρας ή ενός A-7E της 336 Μοίρας, εφοδιασμένου με φωτιστικές βόμβες LUU-2C/B. Πίσω από αυτό (in trail), σε εύλογη απόσταση, πετούσε το αεροσκάφος που επρόκειτο να εκτελέσει την βολή. Το αεροσκάφος που έφερε τις φωτιστικές βόμβες, αμέσως μετά την άφεση, εκτελούσε στροφή 180 μοιρών. Μόλις ερχόταν σε θέση ασφαλείας (abeam), δηλαδή παράλληλα με το αεροσκάφος που έφερε το προς εκτόξευση βλήμα, ο χειριστής του τελευταίου εκτελούσε την βολή.
Η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί ανάλογες βολές σε ετήσια βάση, καθώς με τον τρόπο αυτόν αξιοποιούνται βλήματα των οποίων έχει λήξει το όριο ζωής, με σκοπό την απόκτηση εμπειρίας από το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να θυμίσουμε την εκκρεμότητα που εξακολουθεί να υφίσταται όσον αφορά την γενική επιθεώρηση φιαλών ψύξεως TMU-72 των βλημάτων ΑΙΜ-9 και ΑΙΜ-2000 IRIS-T. Το ΓΕΑ είχε προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό πέρυσι, που αφορούσε επιπλέον, την μετατροπή των παλαιών TMU-72/B και TMU-72A/B σε TMU-72B/B, πλην όμως στις 15 Σεπτεμβρίου 2011 ο διαγωνισμός ματαιώθηκε, δίχως έκτοτε να υπάρξει εξέλιξη σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα για το οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Εν Κρυπτώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου